Αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου.

loading...

Φόρτωση περιεχομένων ...


Εμφάνιση ολόκληρου του εγγράφου 

Άρθρο 1 "Καθορίζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο, ως εξής: Α ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ο σκοπός της διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο είναι μέσα από ποικίλες κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες [...]"
1.  
    Αίσθηση στο χώρο - χρόνο Ώρες 4 2. Οπτικοκινητικός συγχρονισμός - συντονισμός Ώρες 4 3. Ισορροπία: (Δυναμική - στατική) Ώρες 3 4. Μύηση στις αθλοπαιδιές και τα αγωνίσματα στίβου Ώρες 5 β. Γυμναστική Ώρες 4 α) Παιχνίδια μικρής έντασης και με κάποια διάρκεια (αντοχή), με ενδιάμεσα διαλείμματα β) Σκυταλοδρομίες με ταχύτητα σε καθορισμένες αποστάσεις (30 μ.) γ) Ασκήσεις ευλυγισίας σε ζευγάρια α) Ασκήσεις αντικυφωτικές β) Ασκήσεις αντιλορδωτικές γ) Ασκήσεις αντισκολιωτικές 1. Ασκήσεις χώρου (μελωδικά παραγγέλματα), σχέδιο με ρυθμό 2. Ρυθμικά μοτίβα (συνδυασμός λόγου και ρυθμικής ακρίβειας) 3. Ένταση ήχου (Ρianο fοrte) 2. Κινητικές επιδεξιότητες Φυσικές ικανότητες Ώρες 5 2. 1. Μουσικοκινητική αγωγή Ώρες 2 1. Κινητικές οικογένειες δυο και τρία ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. Κινητικός αυτοσχεδιασμός με τη βοήθεια κασέτας. 3. Τραγούδια με αυτά τα θέματα. 4. Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί Ώρες 2 5. Μύηση στις αθλοπαιδιές και τα αγωνίσματα στίβου Ώρες 6 6. Γυμναστική Ώρες 3 α) Τρέξιμο σε ομάδες συνολικά για 3-5 λεπτά με ενδιάμεσα διαλείμματα. β) Παιχνίδια κυνηγητού με περιορισμούς. γ) Σκυταλοδρομίες με εναλλαγές στο τρέξιμο (ευθεία, πλάγια, ζικ-ζακ). α) Ισομετρικές ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού. β) Συμμετρικές - ισοτονικές ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού. γ) Συμμετρικές - ισοτονικές ασκήσεις με τη χρήση οργάνων. α) Συρτός νησιώτικος β) Τσακώνικος γ) Τοπικός χορός α) Προπαρασκευαστικές ασκήσεις - παιχνίδια για διδασκαλία της τεχνικής των αθλοπαιδιών (μπάσκετ, βόλευ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο). β) Προπαρασκευαστικές ασκήσεις - παιχνίδια για δρόμους, άλματα, ρίψεις. γ) θεωρητική ανάλυση των κανονισμών των αθλημάτων α) Ασκήσεις βαδίσματος και μετατοπίσεων β) Προπαρασκευαστικές ασκήσεις - παιχνίδια εισαγωγής στην ενόργανη γυμναστική. γ) Προπαρασκευαστικές ασκήσεις - παιχνίδια εισαγωγής στη ρυθμική γυμναστική. Ε + ΣΤ Τάξεις 1ο Τρίμηνο (Σεπτέμβριος - Οκτώβριος - Νοέμβριος) Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ Τάξη Ε ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Καλαθοσφαίριση (μπάσκετ) Σύνολο ωρών 8 1. Βασικές στάσεις - Μετακινήσεις 2. Τρίπλα 3. Πάσες - λαβες 4. Σταμάτημα 5. Στροβιλισμοί (Ρiνοt) 6. Βολές (σουτ) 7. Παιχνίδι - Αγώνες α) Στάση ετοιμότητας β) Αμυντική στάση γ) Μετακινήσεις εμπρός - πίσω, πλάγια, αλλαγή κατεύθυνσης στις μετακινήσεις κ.α. α) Επιτόπου, β) Προχωρητική α) Στηθική, β) Σκαστή, γ) Πάνω από το κεφάλι, δ) Από χαμηλά ε) Ριπτική (μακρινή) κ.α. α) Με άλμα, β) Με βηματισμό α) Μετωπιαίος, β) Ραχιαίος χωρίς μπάλα, με μπάλα Σε στάση (ελεύθερη βολή) β) Με κίνηση (Λέϊ απ σουτ) α) Εμπέδωση με παιχνίδι β) Στοιχειώδεις κανονισμοί γ) Πρωτάθλημα τμήματος δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 8 1. Επανάληψη διδακτικών ενοτήτων Ε τάξης 2. Προσποιήσεις 3. Αμυνα 4. Επίθεση 5. Παιχνίδι - Αγώνες α) Χωρίς μπάλα β) με μπάλα α) Ατομική, β) Ομαδική (απλές μορφές) α) Ατομική β) Ομαδική, γ) Αιφνιδιασμοί (απλές μορφές) α) Εμπέδωση με παιχνίδι β) Στοιχειώδεις κανονισμοί γ) Πρωτάθλημα τμήματος δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις ΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Τάξη Ε ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Σύνολο ωρών 7 1. Γενικές ασκήσεις 2. Ασκήσεις με όργανα 3. Ρυθμική - αγωνιστική γυμναστική α) Συντάξεις σε διαφόρους σχηματισμούς β) Μετακινήσεις με κινήσεις των χεριών και αλλαγές κατευθύνσεων α) Στρώματα, κυβίσθηση β) Ανόρθωση από ύπτια κατάκλιση (κεράκι) γ) Ανέβασμα στο εφαλτήριο περπάτημα, πτώση σε στρώμα δ) Πάτημα, αναπήδηση σε βατήρα ε) Ισορροπία σε στενή επιφάνεια (δοκό) στ) Ανέβασμα σε πολύζυγο Απλές μορφές με σχοινάκια και στεφάνια (επιδεξιότητες και συνδυασμοί) Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 7 1. Γενικές και ενόργανες ασκήσεις 2. Ρυθμική - αγωνιστική γυμναστική α) Επανάληψη των ασκήσεων της προηγούμενης τάξης β) Κυβίσθηση σε στρώμα και εφαλτήριο γ) Ανακυβίσθηση σε στρώμα και εφαλτήριο δ) Πλάγιο ρολάρισμα (τροχός) ε) Άλμα σε εφαλτήριο με διάσταση και ίππευση, άλμα με συσπείρωση ανέβασμα στο εφαλτήριο, άλμα προσγείωση στο στρώμα. α) Επανάληψη των ασκήσεων της προηγούμενης τάξης β) Απλές ασκήσεις με μπάλα (επιδεξιότητας και συνδυασμοί) ΙΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΟΡΟΣ Τάξη Ε ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
  1. Ζωναράδικος β) Πεντοζάλι γ) Συρτός (καλαματιανός) δ) Τοπικοί χοροί Κατ αρχήν διδάσκεται το απλό μέρος κάθε χορού.
  2. Οι ποικιλίες (φιγούρες) θα διδαχθούν αφού οι μαθητές εμπεδώσουν το βασικό μέρος.
  3. Προτεραιότητα δίδεται στους τοπικούς χορούς Σύνολο ωρών 12 Πρώτο τρίμηνο ώρες 6 Επειδή οι ίδιοι χοροί θα διδαχθούν και στην ΣΤ τάξη, να γίνει ένας προγραμματισμός ποιοι χοροί θα διδαχθούν κατά τάξη και τρίμηνο Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 12 Πρώτο τρίμηνο α) Ζωναράδικος β) Πεντοζάλι γ) Συρτός (καλαματιανός) δ) Τοπικοί χοροί Σύντομη επανάληψη των χορών που διδάχθηκαν στην Ε τάξη Διδάσκεται το απλό μέρος κάθε χορού Οι ποικιλίες (φιγούρες) θα διδαχθούν αφού οι μαθητές εμπεδώσουν το βασικό μέρος Προτεραιότητα δίδεται στους τοπικούς χορούς Ο προγραμματισμός της διδασκαλίας τους να λάβει υπόψη τι διδάχθηκε στην Ε τάξη 2ο Τρίμηνο (Δεκέμβριος - Ιανουάριος - Φεβρουάριος Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
  4. ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ Τάξη Ε ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ποδόσφαιρο Σύνολο ωρών 8 1.
  5. Σταμάτημα της μπάλας 2.
  6. Μεταβίβασητης μπάλας (πάσα) 3.
  7. Προώθηση της μπάλας (τρίπλα) 4.
  8. Κλώτσημα της μπάλας (σουτ) 5.
  9. Χρησιμοποίηση κεφαλιού 6.
  10. Επαναφορά της μπάλας (αράουτ) 7.
  11. Παιχνίδι - Αγώνες α) Με το πέλμα, β) Με το εσωτερικό μέρος του πέλματος, γ) Με το στήθος ;α) Με το εσωτερικό του ποδιού β) Με το εξωτερικό του ποδιού α) Με το εξωτερικό του ποδιού β) Με το εξωτερικό του ποδιού α) Με το εξωτερικό του ποδιού β) Με το εξωτερικό του ποδιού γ) Με τη ράχη του ποδιού (κουντεπιέ) α) Πέταγμα της μπάλας με τα δυο χέρια, β) Πέταγμα της μπάλας σε καθορισμένο χώρο - στόχο.
  12. α) Εμπέδωση με παιχνίδι με περιορισμένο αριθμό παικτών, 3x3, 5x5, 7x7 β) Στοιχειώδεις κανονισμοί, γ) Πρωτάθλημα τμήματος, δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις (αποδοχή ήττας, σύνεση εκ μέρους των νικητών, αποφυγή βίας).
  13. Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 8 1.
  14. Επανάληψη διδακτικών ενοτήτων Ε τάξης 2.
  15. Κτυπήματα 3.
  16. Τερματοφύλακας 4.
  17. Συνεργασία παικτών στο γήπεδο 5.
  18. Συνεργασίαπαικτών μέσα στον αγώνα (συστήματα) 6.
  19. Παιχνίδι - Αγώνες Φάουλ, κόρνερ, έμμεσα, πέναλτι, άουτ α) Είδη λαβών, β) Είδη αποκρούσεων, γ) θέσεις στο χώρο της εστίας και της μικρής περιοχής α) Δύο παικτών, β) Τριών παικτών Σύστημα 3-4-3, 4-3-3,4-4-2 κ.α. α) Εμπέδωση με παιχνίδι στο μισό γήπεδο, β) Στοιχειώδεις κανονισμοί, γ) Πρωτάθλημα τμήματος δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις (αποδοχή ήττας, σύνεση εκ μέρους των νικητών, αποφυγή βίας) Τάξη Ε Χειροσφαίριση (χαντμπολ) 1.
  20. Λαβή μπάλας (υποδοχή) 2.
  21. Μεταβίβαση μπάλας (πάσα) 3.
  22. Βολές (σουτ) 4.
  23. Τρίπλα 5.
  24. Ατομική άμυνα α) Υψηλή, β) Μεσαία, γ) Χαμηλή α) Βασική, β) Με περιστροφή του καρπού, γ) Χαμηλή α) Βασική (ρίψη πάνω από το κεφάλι), β) Χαμηλή (χαμηλότερη από το ισχύο), γ) Με άλμα (Με ένα, δύο, τρία βήματα) α) Τριπλά προχωρητική β) Συνδυασμός τρίπλας και πάσας γ) Συνδυασμός τρίπλας και σουτ - Ατομικό μαρκάρισμα ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
2.  
    Όπου υπάρχει ευχέρεια διδάσκονται και άλλες αθλητικές δραστηριότητες με την προϋπόθεση ότι έχουν διδαχθεί οι προβλεπόμενες από το Αναλυτικό Πρόγραμμα ή ότι ορισμένες δεν μπορούν αποδεδειγμένα να διδαχθούν. Για παράδειγμα, αν σε κάποιο σχολείο δεν υπάρχει χώρος, για να διδαχθεί το ποδόσφαιρο στην Ε και ΣΤ τάξη, τότε να διδαχθεί μια άλλη δραστηριότητα που δεν αναφέρεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, ύστερα από συνεννόηση με τον διευθυντή του σχολείου και το σχολικό σύμβουλο και με την προϋπόθεση ότι για τη νέα δραστηριότητα θα διατεθούν αρκετές ώρες, ώστε να προκύψουν στο τέλος εμφανή μαθησιακά αποτελέσματα.
3.  
    Ειδικά η κολύμβηση, όπου υπάρχει δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν η θάλασσα ή δημόσια ή ιδιωτικά κολυμβητήρια (πισίνες), να διδάσκεται κατά προτίμηση ακόμη και με περικοπή διδακτικών ωρών από άλλες αθλητικές δραστηριότητες, ύστερα από συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου και το σχολικό σύμβουλο και με την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας και θα αναμένεται ένα ελάχιστο επίπεδο μάθησης μετά το πέρας της διδασκαλίας της
  1. Η ύλη της Ε και ΣΤ τάξης κατανέμεται στα τρίμηνα έτσι, ώστε κάθε κινητική δραστηριότητα να αρχίζει και να τελειώνει μέσα στα όρια του τριμήνου και να μη διασπάται σε περισσότερα τρίμηνα, προκειμένου να επιτυγχάνεται ευκολότερα, όπου φυσικά είναι εφικτό, η αφομοίωσή της από τους μαθητές.
  2. Οι χοροί και τα αγωνίσματα του κλασσικού αθλητισμού κατανέμονται σε περισσότερα από ένα τρίμηνα, αλλά η διδασκαλία του ενός ολοκληρώνεται πριν αρχίσει η διδασκαλία του επομένου.
  3. Σε περίπτωση διαφοροποίησης του Αναλυτικού Προγράμματος οι αθλοπαιδιές δε διασπώνται, αλλά αρχίζουν και τελειώνουν μέσα στο ίδιο τρίμηνο.
  4. Σκόπιμο είναι το διαφοροποιημένο Αναλυτικό πρόγραμμα να εφαρμόζεται, ύστερα από ενημέρωση του διευθυντή του σχολείου και του σχολικού συμβούλου, πάντα από την αρχή του διδακτικού έτους
  5. Στο τέλος του διδακτικού έτους και στα πλαίσια της πολιτιστικής ημέρας δύναται να πραγματοποιηθεί και αθλητική ημέρα με αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες που έχουν διδαχθεί στο σχολείο κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
  6. Η προετοιμασία της εκδήλωσης αυτής γίνεται με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών και με τρόπο που επιτρέπει την εκδήλωση πρωτοβουλιών από τους μαθητές.
  7. Στο δημοτικό σχολείο επιδιώκεται γενικά μια πρώτη μύση όλων των μαθητών στις κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες και όχι ιδιαίτερη επίδοση από λίγους μαθητές.
  8. Δ. ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΤΑ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΡΙΜΗΝΑ Α + Β Τάξεις 1ο Τρίμηνο (Σεπτέμβριος - Οκτώβριος - Νοέμβριος) ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ψυχοκινητικές δραστηριότητες για οικοδόμηση παραστάσεων και εμπειριών για το σώμα του παιδιού καθεαυτό και σε σχέση με το περιβάλλον 1.
  9. Αίσθηση του χώρου - χρόνου Ώρες 5 2.
  10. Οπτικοκινητικός συγχρονισμός και συντονισμός Ώρες 4 3.
  11. Ισορροπία:
  12. (Δυναμική - στατική) Ώρες 4 4.
  13. Μουσικοκινητική αγωγή Ώρες 4 α) Παιχνίδια κυνηγητού χωρίς περιορισμό στο χώρο.
  14. β) Παιχνίδια κυνηγητού με περιορισμό στο χώρο.
  15. γ) Παιχνίδια κυνηγητού με χρονικές ενάρξεις και παύσεις.
  16. α) Παιχνίδια με καθορισμένες κινήσεις στο χώρο.
  17. β) Παιχνίδια με κίνηση μέσα από φυσικά ή τεχνικά εμπόδια.
  18. γ) Δραστηριότητες οπτικοκινητικού συγχρονισμού σε στάση και κίνηση με χρήση απλών οργάνων (μπάλες, μπαλόνια, σχοινάκια, στρώματα κ.α.) α) Παιχνίδια με κινήσεις που επιβάλλουν έλεγχο ισορροπίας στο σώμα.
  19. β) Δυναμικές και αλματικές ισορροπίες:
  20. με τα δύο πόδια, ένα πόδι, χέρια - πόδια κ.α. γ) Στατικές ισορροπίες από διαφορετικές θέσεις:
  21. Δύο στηρίγματα, τρία στηρίγματα, μπρούμυτα, πλάγια, ανάσκελα. 1.
  22. Καλλιέργεια ρυθμού:
  23. Εκτέλεση του ρυθμού με τα χέρια και τα πόδια (με ή χωρίς τη συνοδεία τραγουδιού) 2.
  24. Μουσικές φράσεις με κινησιολογική πιστότητα (μελωδίες) 3.
  25. Μικρά εύκολα τραγούδια με ρυθμική συνοδεία ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
5.  
    Ελληνικοί Παραδοσιακοί χοροί Ώρες 2 6. Τραγούδια με ρυθμική, κινητική συνοδεία, ή συνοδεία κρουστών α) Καραγκούνα β) Τοπικός χορός α) Ομαδικά παιχνίδια με μπάλες (χρήση από χέρια πόδια) β) Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες - παιχνίδια για μύηση στις αθλοπαιδιές (μπάσκετ, βόλευ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο), χωρίς ή με αυτοσχέδιους κανονισμούς 2ο Τρίμηνο (Δεκέμβριος - Ιανουάριος - Φεβρουάριος).
6.  
    θέσεις αποκρούσεις τέρματοφύλακα 7. Παιχνίδι - Αγώνες α) Κύρια στάση - απόκρουση β) Πλάγια στάση - απόκρουση γ) Ενστικτώδης απόκρουση (με χέρια, πόδια κ.λπ.). α) Εμπέδωση με παιχνίδι, 4 χ 4, 6 χ 6, β) Στοιχειώδεις κανονισμοί γ) Πρωτάθλημα τμήματος δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις (αποδοχή ήττας, σύνεση εκ μέρους των νικητών, αποφυγή βίας) Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 8 1. Επανάληψη διδακτικών ενόντων Ε τάξης 2. Προσποιήσεις 3. Σουτ από πλάγια θέση 4. Ομαδική άμυνα 5. Ομαδική επίθεση 6. Παιχνίδι - Αγώνες α) Προσποίηση και πάσα β) Προσποίηση και σουτ - Απλές μορφές διάταξης ομαδικής άμυνας - Απλές μορφές διάταξης ομαδικής επίθεσης α) Εμπέδωση με παιχνίδι, β) Στοιχειώδεις κανονισμοί, γ) Πρωτάθλημα τμήματος, δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις (αποδοχή ήττας, σύνεση εκ μέρους των νικητών, αποφυγή βίας). ΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΟΡΟΣ Τάξη Ε Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί Σύνολο ωρών 12 Δεύτερο τρίμηνο Ώρες 6 α) Έντεκα β) Τικ (Μονό) γ) Τσάμικος δ) Τοπικοί χοροί Κατ αρχήν διδάσκεται το απλό μέρος κάθε χορού. Οι ποικιλίες (φιγούρες) θα διδαχθούν αφού οι μαθητές εμπεδώσουν το βασικό μέρος (απλά βήματα). Προτεραιότητα δίδεται στους τοπικούς χορούς. Επειδή οι ίδιοι χοροί θα διδαχτούν και την Ε τάξη, να γίνει ένας προγραμματισμός ποιοι χοροί θα διδαχθούν κατά τάξη και τρίμηνο Τάξη ΣΤ Δεύτερο τρίμηνο Ώρες 6 α) Έντεκα β) Τικ (μονό) γ) Τσάμικος δ) Τοπικοί χοροί Γίνονται, κυρίως, επαναλήψεις χορών που χορεύονται στην γεωγραφική περιοχή που βρίσκεται το σχολείο και στη συνέχεια των πανελληνίων. Ολοκληρώνεται η διδασκαλία των χορών αυτό το τρίμηνο. 3ο Τρίμηνο (Μάρτιος - Απρίλιος - Μάιος - Ιούνιος) Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ Τάξη Ε Πετοσφαίριση (βόλεϋ) Σύνολο ωρών 8 1. Προετοιμασία και μύηση στο άθλημα της πετοσφαίρισης 2. Βασικά στοιχεία α) Μετακινήσεις β) Βασικές θέσεις γ) Απλή πάσα, εμπρός δ) Σέρβις χαμηλό μετωπικό 3. Παιγνίδι - Αγώνες α) Χτυπήματα και ασκήσεις της μπάλας κάτω από ποικίλες καταστάσεις α) Με βήμα, β) με τρέξιμο, γ) με πήδημα, δ) με σταυρωτό πλάγιο τρέξιμο -βήμα. α) Ψηλή, Μεσαία, γ) Χαμηλή α) θέση χεριών, β) θέση σώματος γ) κίνηση ποδιών, δ) έλεγχος της μπάλας, ε) αντίληψη τροχιάς της μπάλας, στ) μεταβίβαση σε γωνία. α) αιώρηση του χεριού, β) χτύπημα της μπάλας α) Εμπέδωση των διδακτικών ενοτήτων μέσα στο παιχνίδι 1 χ 1 σε μικρά γήπεδα, β) Στοιχειώσεις κανονισμοί, γ) Πρωτάθλημα τμήματος, δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις. Καλλιεργούνται η ταχύτητα, η δύναμη και η αντοχή μέσα από την πετοσφαίριση και με μικρές επιβαρύνσεις Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 8 1. Επανάληψη διδακτικών ενοτήτων Ε τάξης 2. Βασικά στοιχεία τεχνικής 3. Τακτική (συνεργασία) 4. Παιχνίδι - Αγώνες α) Επαναλήψεις ατομικά, ομαδικά β) Παιχνίδι 2x2 α) θέση χεριών, β) θέση σώματος, γ) κίνηση ποδιών, έλεγχος της μπάλας, ε) μανσέτα με μετακίνηση στ) μεταβίβαση σε γωνία Παιγνίδι 2 χ 2, 3 χ 3, σε μικρά γήπεδα με α) δάκτυλα, β) μανσέτα, γ) δάκτυλα - μανσέτα, δ) σέρβις - μανσέτα - δάκτυλα. Η μπάλα περνά υποχρεωτικά από όλους τους παίχτες. α) Εμπέδωση με παιχνίδι 2x2,3x3 από την έναρξη των διδακτικών ενοτήτων σε μικρά γήπεδα β) Στοιχειώδεις κανονισμοί, γ) Πρωτάθλημα τμήματος, δ) Παιδαγωγικές παρεμβάσεις. Καλλιεργούνται η ταχύτητα, η δύναμη και η αντοχή μέσα από την πετοσφαίριση και με μικρές επιβαρύνσεις. ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Τάξη Ε Κλασικός αθλητισμός (στίβος) Σύνολο ωρών 12 1. Δρόμοι ταχύτητας 2. Σκυταλοδρομία 3. Άλματα 4. Ρίψεις 5. Αγώνες α) εκκίνηση από όρθια θέση β) Εκκίνηση από συσπειρωτική θέση γ) Διασκελισμός (πόδια χέρια) - Αλλαγή σκυτάλης α) Άλμα σε μήκος (συσπειρωτική - εκτατική τεχνική) - Ακοντισμός (μπαλάκι) α) Παιγνιώδεις αγώνες δρόμου μέχρι 30 μ. β) Ατομική και ομαδική μέτρηση στο άλμα σε μήκος. Τάξη ΣΤ Σύνολο ωρών 12 1. Επανάληψη διδακτικών ενοτήτων Ε τάξης 2. Άλματα 3. Ρίψεις 4. Αγώνες Άλμα σε ύψος (Ψαλίδι, Φλοπ) - Σφαιροβολία (τεχνική Ο Μπράιαν). - Αυτοσχέδιοι αγώνες για εμπειρία Άρθρο 2 Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 1995 - 96. Στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
  • Τις διατάξεις του άρθρου 4, παράγραφος 11, περίπτωση ε και το άρθρο 24 παράγραφος 2, περίπτωση γ του Ν. 1566/1985.
  • Τις διατάξεις του άρθρου 29Α του Ν. 1558/1985 (Α 137) το οποίο προσετέθη με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (Α154).
  • Την αριθ. 29/1994 πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
  • Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
  • Την αριθμ. 485/1995 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Ημερομηνία Τίτλος ΦΕΚ
1995-10-10 Αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου.
Τροποποίηση Τύπος
A/1995/209
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία
ΝΟΜΟΣ 1985/1558 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1558 1985
ΝΟΜΟΣ 1985/1566 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1566 1985
Ρύθμιση του θεσμού των Επιμελητηρίων, τροποποίηση των διατάξεων του V.-1712/1987 για τον εκσυγχρονισμό των επαγγελματικών οργανώσεων των εμπόρων, βιοτεχνών και λοιπών επαγγελματιών και άλλες διατάξεις. 1992/2081 1992
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία