Αναλυτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής.

loading...

Φόρτωση περιεχομένων ...


Εμφάνιση ολόκληρου του εγγράφου 

Άρθρο 1 "Αναλυτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής Σκοπός του Πλαισίου Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής. Σκοπός του Πλαισίου Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.) είναι η υποστήριξη των Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΕΑ), ώστε να προ [...]"
1.  
    Αυτοεξυπηρέτηση Να φροντίζει την ατομική του υγεία. Ασκήσεις-παιγν. αναγνώρισης, εκφοράς και γραφής των φωνηέντων. Να γνωρίζει τι θα δει. Ασκήσεις-παιγν. αναγνώρισης, έκφρασης και γραφής των συμφώνων. Οι δραστηριότητες αυτές επαναλαμβάνονται με επισκέψεις στο ιατρείο της περιοχής τους, στο ταχυδρομείο και αλλού. Ασκήσεις-παιγνίδια σύνδεσης συμφώνων με φωνήεντα και παραγωγής συλλαβών, π.χ. με=με, λα=λα κα=κα, το=το κτλ. Αυτόνομη χρήση τουαλέτας (tοilet training). - Να ντύνεται και να ξεντύνεται. Ασκήσεις-παιγνίδια σύνδεσης συλλαβών και παραγωγής λέξεων, π.χ. νερό=νερό, μα μα=μαμά κτλ. - Να διαβάζει και να γράφει προτάσεις. Ασκήσεις-παιγνίδια σύνδεσης λέξεων και παραγωγής προτάσεων. Μαθαίνει επίσης, ότι συμφωνεί με τον εργοδότη κάθε πότε θα πληρώνεται (πχ. μεροκάματο, δεκαπενθήμερο, μηνιαίο μισθό κτλ.) και υπογράφει συμβόλαιο ή συμφωνητικό κ.τ.ό. Να επιλέγει το επάγγελμά του. Κατίνα, Η, καλή, είναι= Η Κατίνα είναι καλή Να διαβάζει, να κατανοεί και να γράφει απλό κείμενο μέχρι 5 στίχους. Ασκήσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου. Κολάζ: Πλύνει τα χέρια του πριν και μετά το φαγητό. Κάθεται σωστά στο τραπέζι. Κατασκευή διαφόρων ειδών από πηλό με διακόσμησ. Πλαστική: Να φροντίζει τη διατροφή του. Με πλαστελίνη, πηλό, ζυμάρι κ.τ.ό. •Διάφορες κατασκευές: Παρασκευάζει απλά φαγητά και ροφήματα. Δίνει παραγγελίες σε εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία. Φροντίζει για τη σωστή διατροφή του. Αποφεύγει την υπερβολική κατανάλωση γλυκών και τροφίμων κτλ.
  1. Τα υλικά (π.χ. ξύλο. νήματα, υφάσματα, μέταλλα, χαρτί, πηλός κ.α.)Να χρησιμοποιεί τα Το παιδί χρησιμοποιεί ! εργαλεία και τα υλικά. εργαλεία:
  2. το πριόνι για να κόψει ξύλο, το σφυρί για να καρφώσει καρφιά, το κατσαβίδι για να βιδώσει βίδες κ.τ.ό. Χρησιμοποιεί υλικό:
  3. ξύλο για να κατασκευάσει ένα κρεβάτι, πηλό για να κάμει κεραμικά, υφάσματα για να κάμει κούκλες Να προφυλάσσεται από Το παιδί φορά γάντια, γυαλιά, τους κινδύνους. ποδιά, μάσκα αναπνοής κ.τ.ό, - όταν κόβει ή επεξεργάζεται ξύλα. τοξικά υλικά κ.α. Πιάνει με στεγνά χέρια τα ηλεκτρικά εργαλεία.
  4. Προστατεύει τα μάτια του από σκόνη, ρινίσματα σιδήρου, τοξικές ουσίες, έντονο φως, (π.χ. οξυγονοκόλ.) κτλ.
2.  
    Αλλα μέσα (ραδιόφωνο, Να ακούει επιλεγμένες Επιλογή από το πρόγραμμα μαγνητόφωνο κ.τ.λ.) ραδιοφωνικές εκπομπές. ραδιοφώνου εκπομπών που θέλουν να ακούσουν. Απαντήσεις σε ερωτήσεις απλής ή διπλής επιλογής και σε ερωτήσεις που απαιτούν επεξήγηση. Δραστηριότητες κυκλοφοριακής αγωγής. Κάνει πρόσθεση και αφαίρεση οριζόντια (8+6=, 15+23=, 9-4=, 100-55=κτλ) και κάθετα (89 100 +54ν Να κάνει πολλαπλασιασμό και διαίρεση. Έπειτα ψήνει τα ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ αντικείμενα που φτιάχνει στο φούρνο, τα βάφει με ειδικά βερνίκια και τα βάζει στην έκθεση του σχολείου. • Να κάνει κατασκευές με ξύλο. 3= 515:3 Χ 3Χ12 Πήρα 3 κουλούρια, με 50 δρχ. το ένα. Επισκέπτεται φαρμακεία και αγοράζει φάρμακα με βιβλιάριο ασθένειας, μαθαίνει να χρησιμοποιεί το βιβλιάριο ασθενείας στο νοσοκομείο κ.τ.ό. Συζητά για το Ταμείο Ανεργίας, για τη σύνταξη κτλ.). Δανείζει τα πράγματά του στα άλλα παιδιά όταν τα χρειάζονται. Βοηθά τα άλλα παιδιά να κάμουν μια εργασία όταν δυσκολεύονται. Άσκηση σε απλής μορφής κέντημα και ράψιμο π.χ. α. Κέντημα: Ασκήσεις μέτρησης και αισθητοποίησης των αριθμών από το 1 ως το 100 με αντικείμενα. Αυτονομία ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. Ατυχήματα (πχ. ηλεκτρ/ξία, εγκαύματα, πτώσεις, τραυματισμούς από αιχμηρά αντικείμενα κτλ). Διάφορες εργασίες υφαντικής (μάζεμα νήματος, κουβάρια, κόμποι, υφάδι, στημόνι, σαίτα κτλ.). Π.χ. το παιδί αριθμεί μετρώντας φασόλια που βάζει ή βγάζει ένα ένα σε ένα σακούλι. Όταν τελειώνει δένει τα κρόσια, κόβει τα στιμόνια και βγάζει το υφαντό που έχει φτιάξει από το τελάρο. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Αισθητική αγωγή-Τέχνες________ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. Να γνωστοποιεί τα συμπτώματα πόνου και αδιαθεσίας. ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Να αντιμετωπίζει μικροατυχήματα (π.χ. τραύμα, έγκαυμα, τσίμπημα εντόμων, αιμορραγία μύτης). Να καλεί τον δάσκαλο όταν ένας μαθητής χτυπήσει. Να χρησιμοποιεί το φαρμακείο του σχολείου, όταν χρειάζεται κτο. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ασκήσεις και παιγνίδια (ταυτίσεις, ντόμινο, πάζλ, ρυθμικά κ.α.), με λεξιλόγιο της ώρας (ώρα, μισή, λεπτά κτο). Π.χ. το κουρδιστό ρολόι. Κάθε παιδί είναι μια ώρα. Ένα παιδί στέκεται στη μέση του κύκλου και κάνει με τα χέρια του τους δείκτες. Να λέει τις μέρες, τους Ασκήσεις και παιχνίδια χρόνου. Ι μήνες και τις εποχές. Π.χ. το παιδί δείχνει στο ημερολόγιο ή γράφει στον πίνακα την ημέρα, το μήνα, το έτος (Σήμερα είναι Τρίτη 5 Μαΐου 1995). Να υπολογίζει το βάρος. Ασκήσεις και παιγνίδια ζύγισης J αντικειμένων σε ζυγαριά. Π.χ. το παιδί παίζει τον μανάβη και τους πελάτες. Πουλά και αγοράζει μήλα, πατάτες, μπανάνες (1 κιλό μήλα, μισό κιλό μπανάνες κα). Να μετρά και να Ασκήσεις και παιγνίδια υπολογίζει τα χρήματα. μέτρησης και υπολογισμού χρημάτων. Π.χ. το παιδί πληρώνει ό,τι αγοράζει από το κυλικείο του σχολείου (ένα κουλούρι, κάνει 50 δραχμές, δίνω ένα πενηντάρικο κτο). Κάνει ταυτίσεις βάζοντας • καρτέλες με τιμές στα είδη του παντοπωλείου της τάξης κτλ. ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.
3.  
    Δομή του λόγου Να διατυπώνει απλές Διατύπωση προτάσεων του προτάσεις τύπου: Μετρήσεις μεγεθών, χώρου, χρόνου βάρους, όγκου. ΙΙ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ανάγνωση-Γραφή ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δραστηριότητες-ασκήσεις εκτέλεσης οδηγιών: Να βάζει αντικείμενα σε Σειροθέτηση αντικειμένων με σειρές. ανιούσα ή κατιούσα τάξη και με κριτήριο το μέγεθος, το ύψος και το πάχος. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δραστηριότητες και ασκήσεις, με τις οποίες το παιδί μαθαίνει: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Αντιστοιχίσεις αντικειμένων ένα προς ένα, π.χ. ανθοδοχεία και λουλούδια. Να γνωρίζει το αμετάβλητο της ύλης. Ασκήσεις-παιγνίδια μετασχηματισμού και διατηρήσεις της ύλης με διάφορα υλικά (π.χ. άμμο, νερό, πλαστελίνη κ.α.) Π.χ. το παιδί βάζει χρωματιστό νερό σε ποτήρια ίσων διαστάσεων και μετά το ίδιο νερό σε ποτήρια διαφορετικών διαστάσεων. Κάθε φορά παρατηρεί και σημειώνει τη στάθμη του νερού. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Συναισθηματική οργάνωση ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.
4.  
    Προαγωγή του Να κατανοηθεί και να Ακροάσεις ιστοριών, προφορικού λόγου παράγει προφορικό διηγήσεων κτλ ζωντανών ή λόγο. μαγνητοφωνημένων και έλεγχος της κατανόησης του περιεχομένου τους. Να συμμετέχει σε δραστηριότητες με οικολογικό περιεχόμενο. Δραστηριότητες προστασίας και αύξησης του πρασίνου, καθαριότητας κτό. Να εμπλουτίζει τον Χρησιμοποίηση νέων λέξεων προφορικό λόγο με και σύνδεση προτάσεων για χρήση νέων λέξων και την παραγωγή νοηματικά σύνθεση προτάσεων δεδομένου λόγου. Γίνονται κατάλληλες παρεμβάσεις στις διηγήσεις και ανακοινώσεις του παιδιού. Η τάξη εκτελεί ατομικές ή ομαδικές εργασίες, τις οποίες το παιδί σχολιάζει και εκτιμά με διακριτικότητα. Πχ. αναγνωρίζει και σημειώνει την εργασία των άλλων παιδιών όταν συνεργάζονται για να φτιάξουν μια εργασία κολάζ, εκφράζει με διακριτικότητα την εκτίμηση του για εργασίες που εκτελούν άλλα παιδιά και καλείται να τις αξιολογήσει κ.α. Να διεκδικεί τα δικαιώματα του με διακριτικότητα. ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Να παρατηρεί και να Παρατήρηση και περιγραφή < περιγράφει σκηνών από τη φύση, την καθημερινή ζωή πραγματικών ή φανταστικών προσώπων κα γεγονότων. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Λέει στο συμμαθητή του που θέλει να περάσει μπροστά να περιμένει τη σειρά του. Διεκδικεί με ευγένεια τη σειρά του στην τραμπάλα, στην κούνια κτλ. Να αναγνωρίζει το δικό μου και το δικό σου. Να αφηγείται ιστορίες και Αφήγηση παραμυθιών, γεγονότα. ιστοριών, ανεκδότων, που ζωνταντεύουν με δραματοποιήσεις και κουκλοθέατρο. Δίνει στα άλλα παιδιά ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ασκήσεις που δυναμώνουν τα όργανα της αναπνοής, διορθώνουν τις κινήσεις των γλωσσικών οργάνων και βελτιώνουν την έκφραση και την άρθρωση του παιδιού. Το παιδί μετά από παρατήρηση ή με βάση τα προσωπικά του βιώματα, περιγράφει στοιχεία του γεωφυσικού περιβάλλοντος, ζώα φυτά κ.α. Π.χ. περιγραφή του σκύλου τους ή άλλου ζώου (χαρακτηριστικά γνωρίσματα, τροφή, ανάπτυξη, αναπαραγωγή, σχέση με τα πρόσωπα της οικογένειας κτλ). Να ερμηνεύει στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος. Το παιδί συζητά, αναλύει και ερμηνεύει διάφορα φυσικά φαινόμενα (π.χ. βροχή, θερμοκρασία), την αναπαραγωγή και ανάπτυξη των ζώων και των φυτών κτλ Να αγαπά το φυσικό περιβάλλον και να ενδιαφέρεται εμπράκτως για τη διατήρηση του. Επισκέψεις, παρατηρήσεις, συζητήσεις, αναλύσεις για: Τη σημασία του φυσικού περιβάλλοντος στη ζωή του ανθρώπου. Τις συνέπειες από την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και την υποχρέωση και τους τρόπους προστασίας του φ.π. Π.χ. Το παιδί επισκέπεται το πάρκο της περιοχής του ή ένα δάσος, καταγράφει τρόπους προστασίας του πράσινου, ενώ τα ίδια συνηθίζουν να μη το καταστρέφουν.
5.  
    Βασικό λεξιλόγιο. Να ονομάζει τα μέλη του Ονομασία μελών του σώματος, σώματος. π.χ. χέρια, πόδια, μάτια, αυτιά, μύτη, γόνατο, πατούσα, κ.τ.ό. Να ονομάζει αντικείμενα Ονομασία αντικειμένων της και συσκευές του σχολικής ζωής, π.χ. σάκα, σχολικού περιβάλλοντος. μολύβι, τετράδιο σβήστρα, θρανίο, τηλεόραση, βίντεο. . Να χρησιμοποιεί Χρησιμοποίηση λέξεων που λεξιλόγιο που συνδέεται συνδέονται με εικόνες, με το οικογενειακό, παραστάσεις και εμπειρίες του σχολικό, κοινωνικό και παιδιού από την επαφή του με φυσικό περιβάλλον. το περιβάλλον. Π.χ. Χθες πήγαμε εκδρομή στο δάσος. ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Να χρησιμοποιεί Χρησιμοποίηση λεξιλογίου που λεξιλόγιο κατάλληλο για συνδέεται με κοινωνικές τις κοινωνικές του σχέσεις, π.χ. χαιρετισμοί, σχέσεις. ευχαρ., συστάσεις, ευχές, κ.τ.λ. Να χρησιμοποιεί λέξεις Αναγνώριση και χρήση λέξεων, και σύμβολα για οπτικών και ακουστικών προστασία και αυτόνομη σημάτων π.χ. δηλητήριο, μετακίνηση. προσοχή, κίνδυνος, φωτιά, είσοδος, έξοδος κινδύνου, Τοilet, W.C., stοp, κ.τ.λ. Να χρησιμοποιεί Χρησιμοποίηση λέξεων που λεξιλόγιο σχετικό με τα αναφέροναι στη γνώση των επαγγέλματα επαγγελμάτων και στην εργασία π.χ. ωράριο καταστημάτων, ξυλουργός, ταξιτζής, κ.α. Να χρησιμοποιεί Χρησιμοποίηση λέξεων που λεξιλόγιο σχετικό με τον συνδέονται με την ψυχαγωγία, ελεύθερο χρόνο. τα σπόρ, τις δημιουργικές απασχολήσεις και τις πολιτ. εκδηλώσεις, π.χ. κολύμπι, ορειβασία, συναυλία κ. α.
6.  
    Εναλλακτικές μορφές Το τυφλό παιδί: Χρήση του Βraille και της επικοινωνίας Να ξέρει το Βraille και γραφομηχανής βλεπόντων. άλλες μορφές Περιγραφή εικόνων από επικοινωνίας μαγνητοφωνημένες κασέτες και Η/Υ. Π.χ. Τώρα βλέπω ένα ποτάμι με κροκόδειλους. Το κωφό παιδί: Χρήση χειλεανάγνωσης, Να ξέρει προφορική και δακτυλικού αλφαβήτου, νοηματική γλώσσα και νοηματικής γλώσσας, για άλλες μορφές περιγραφή εννοιών. επικοινωνίας. Απαντήσεις σε ερωτήσεις ακουόντων και κωφών με προφορική ή νοηματική γλώσ. Το παιδί με νοητική Χρησιμοποίηση βασικού καθυστέρηση: λεξιλογίου επικοινωνίας με Να επικοινωνεί χρήση πολυμένων, όπως είναι χρησιμοποιώντας τις νέες ο Η/Υ, Π.χ. το παιδί συνθέτει τεχνολογίες. εικόνα με πληκτρολόγηση στον Η/Υ (θρανίο Ρ.C.). Το παιδί με εγκεφαλική Χρήση Η/Υ με μεγάλα πλήκτρα βλάβη: Να ξέρει ειδικούς ή ειδικές προσαρμογές για τη γλωσσικούς κώδικες και χρησιμοποίηση του πληκτρολ. τεχνικές επικοιν. με τη πχ. πληκτρολ. με τον αγκώνα ή χρήση νέων τεχνολογιών. ειδική κάσκα. Απαντήσεις σε ερωτήσεις με την χρήση Μakatοn, Βliss symbοls κτλ. ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Ψυχοκινητικότητα ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να αναγνωρίζει την εικόνα του σώματός του. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ι Αναγνώριση του σώματος και των μελών του σε κίνηση, ισορροπία, ένταση, χαλάρωση, αναπνοή, κτλ, Πχ. παρατήρηση Ι του σώματος στον καθρέφτη, ταύτιση του προσώπου με τη φωτογραφία του και παράλληλη ακρόαση της φωνής του από κασετόφωνο, Videο κ.τ.λ. Να γνωρίζει τον εαυτό του και να αισθάνεται επαρκές. Ασκήσεις και παιγνίδια στα πλαίσια των οποίων δίνονται ευκαιρίες να βιώνει επιτυχίες. Π.Χ. τυφλόμυγα, γύρω-γύρω όλοι, πλύσιμο χεριών κτλ. Να σταθεροποιήσει την πλευρίωσή του. Ασκήσεις με κινήσεις από αριστερά προς τα δεξιά και αντίστροφα και προσανατολισμού στο χώρο. Π.χ. Δείξε το δεξί σου πόδι, σήκωσε το αριστερό σου χέρι, πιάσε το αριστερό σου αυτί με το δεξί σου χέρι. . . ·· Να βιώνει με το σώμα του το χώρο. Διαδρομές με συγκεκριμένα σημεία αναφοράς. Ομαδικές δραστηριότητες, ελεύθερες και κατευθυνόμενες, για να συνειδητοποιήσει τη θέση του σώματός του σε σχέση με τα πρόσωπα και τα αντικείμενα και αντίστροφα. Συνειδητοποίηση των κατευθύνσεων: από πάνω προς τα κάτω, από αριστερά προς τα δεξιά κτλ. Π.Χ. παιγνίδια στην παιδική χαρά (τραμπάλα, μύλος, σαρανταποδαρούσα κ.α.). Να γνωρίζει το χρόνο και το ρυθμό. Περιγραφές διηγήσεων με χρονική διαδοχή και χρήση των εννοιών: πριν (παρελθόν), τώρα (παρόν), μετά (μέλλον). Π.χ. περιγραφή μιας εκδρομής, Ελεύθερες κινήσεις στο χώρο. Π.χ. ρυθμικά χτυπήματα χεριών, ποδιών με συνοδεία ταμπουρίνου, βάδισμα με συνοδεία μουσικής κ.τ.λ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κινητικότητα ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Να εκτελεί αδρές κινήσεις. Γενικές κινήσεις του σώματος Π.χ. βάδισμα, τρέξιμο, πήδημα, χοροπήδημα, έρπυση, κύλημα, ισορροπίες, βάδισμα σε δοκό, γονάτισμα, κάθισμα, ύπτια θέση, πρηνής θέση, πλάγια θέση κτλ Διαδρομές με εμπόδια, Π.χ. ανέβασμα/κατέβασμα σκάλας, σκαρφάλωμα, πέρασμα κάτω από έπιπλα, μέσα από τούνελ κ. τ. λ • Να εκτελεί λεπτές κινήσεις. Λειτουργικές κινήσεις: πιάσιμο, μετακίνηση αντικειμένων, άνοιγμα-κλείσιμο, τύλιγμα-ξετύλιγμα-ξέφτισμα, κινήσεις αυτοεξυπηρέτησης και καλλωπισμού. Χρησιμοποίηση εργαλείων ψαλίδι, μαχαίρι, σφυρί, πένσα, κατσαβίδι. Συναρμολογήσεις: puzzle, συναρμολογούμενα παιγνίδια. Ασκήσεις συλλογής και διαχωρισμού διαφόρων αντικειμένων. Π.χ. συλλογή καρπών, μολυβιών, καρφιών κτλ Χρησιμοποίηση γραφικών μέσων π.χ. δακτυλομπογιές, μολύβια, μαρκαδόροι, στυλό, κιμωλίες, Γυμναστική καρπού-δακτύλων, παγνίδια σκιών με τα χέρια, παίξιμο μουσικών οργάνων. Κινήσεις οπτικοκινητικού συντονισμού. Π.χ. πέταγμα-πιάσιμο μπάλας, παιγνίδι πιγκ πόγκ, βόλευ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο κτλ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Προκαταρκτικά στάδια Γλώσσας-Μαθηματικών ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Προαναγνωστικό στάδιο ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να αντιλαμβάνεται οπτικά ερεθίσματα. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παρατήρηση, ονομασία αντικειμένων, εικόνων, σχεδίων και σχημάτων και επισήμανση ομοιοτήτων και διαφορών. Π.χ. το παιδί βλέπει κάρτες με γεωμετρικά σχήματα και βρίσκει τα όμοια. Να αντιλαμβάνεται ακουστικά ερεθίσματα. Ασκήσεις διάκρισης φυσικών και τεχνητών ήχων. Παιγνίδια εντοπισμού της ηχητικής πηγής. Π.χ. το παιδί απαντά όταν καλείται με το όνομά του. Αναγνωρίζει την κόρνα αυτοκινήτου που περνά έξω από το σχολείο κ.τ.λ. Να προσέχει οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα. Επαναλήψεις με ορισμένη ή τυχαία σειρά ακολουθίας λέξεων, αντικειμένων κ.τ.λ που βλέπει ή ακούει. Π.χ. σχολείο, σπίτι, δρόμος, τώρα, μολύβι, παπούτσι, βάζο νερό κ.α. • Να θυμάται άμεσα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα. Ασκήσεις μνήμης, με σειρές από οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα. Π.χ. σειρές εικόνων, σχεδίων, σχημάτων, αριθμών, φθόγγων, συλλαβών και λέξεων. Να συνδέει τον προφορικό με το γραπτό λόγο Παραγωγή και γραφή στον πίνακα προτάσεων. Ασκήσεις κατανόησης της χωροχρονικής σχέσης των λέξεων. Π.χ. το παιδί ταυτίζει λέξεις με αντικείμενα, γράφει το όνομά του στον πίνακα κ.ά. Να αγαπά το βιβλίο Διάβασμα από ενήλικα στα παιδιά εικονογραφημένων βιβλίων. Συλλογή δικών τους εργασιών σε dοssier με μορφή βιβλίου κ.τ.λ.
Άρθρο 2
1.  
    Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 1996 -1997. Στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.
  • Τις διατάξεις του άρθρου 33, παράγραφος 3 του Ν. 1566/85, για την εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή.
  • Την πρόταση (πράξη 11/1995, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
  • Την αριθμ. 238/1996 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Ημερομηνία Τίτλος ΦΕΚ
1996-08-29 Αναλυτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής.
Τροποποίηση Τύπος
A/1996/208
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία
ΝΟΜΟΣ 1985/1566 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1566 1985
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία