Σύσταση και καταστατικό της Ανώνυμης Εταιρείας «Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης ΑΕ».

loading...

Φόρτωση περιεχομένων ...


Εμφάνιση ολόκληρου του εγγράφου 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΕΠΩΝΥΜΙΑ- ΕΔΡΑ - ΣΚΟΠΟΣ -ΔΙΑΡΚΕΙΑ - ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ -ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ-ΠΟΡΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Άρθρο 1
1.  
    Συνιστάται ΑνώνυμηΕταιρεία μετην επωνυμίαΕλληνικός Οργανισμός Τυποποίησης ΑΕ και το διακριτικό τίτλο ΈΛΟΤ ΑΕ ή ΈΛΟΤ
2.  
    Η εταιρική επωνυμία και ο διακριτικός τίτλος στην ελληνική και στις ξένες γλώσσες ανήκουν αποκλειστικά στον Ελληνικό Οργανισμό Τυποποίησης ΑΕ
3.  
    Για τις συναλλαγές της με την αλλοδαπή, η εταιρεία θα χρησιμοποιεί την επωνυμία σε πιστή μετάφραση και το διακριτικό της τίτλο με λατινικούς ή. κατά περίπτωση, άλλους χαρακτήρες. Στην αγγλική γλώσσα η επωνυμία αυτή είναι Ηellenic Οrganizatiοn fοr Standardizatiοn S.Α και αντίστοιχη στις άλλες γλώσσες.
4.  
    Θυγατρικές εταιρείες του ΕΛΟΤ ΑΕ μπορούν να φέρουν ως μέρος της επωνυμίας τους την επωνυμία ή/και τον διακριτικό τίτλο του παρόντος άρθρου
5.  
    Ο ΕΛΟΤ ΑΕ είναι δημόσια επιχείρηση που λειτουργεί με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας χωρίς να μεταβάλλεται ο χαρακτήρας της ως εταιρείας που ασκεί δραστηριότητα κοινής ωφέλειας
6.  
    Ο ΕΛΟΤ ΑΕ τελεί υπό την εποπτεία του Κράτους, η οποία ασκείται δια του Υπουργού Ανάπτυξης σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος
Άρθρο 2
1.  
    Έδρα της εταιρείας ορίζεται ο Δήμος Αθηναίων
2.  
    Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν να ιδρύονται υποκαταστήματα και γραφεία αντιπροσωπειών ή γραφεία οπουδήποτε στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι λειτουργίας και διαχείρισης των ανωτέρω υποκαταστημάτων, γραφείων αντιπροσωπειών ή άλλων γραφείων.
Άρθρο 3 "Σκοπός - Αρμοδιότητες Ι. Σκοπός της εταιρείας είναι η προαγωγή και εφαρμογή της Τυποποίησης, καθώς και των συναφών με αυτή δραστηριοτήτων με κάθε πρόσφορο τρόπο και μέθοδο, όπως ειδικότερα ορίζεται στο ν. 372/76 και τις εκάστοτε τροποποιήσεις του."
2.  
    Ο ΕΛΟΤ ΑΕ είναι ο Εθνικός Οργανισμός Τυποποίησης και συνεχίζει όλες τις δραστηριότητες του μετατρεπόμενου με το παρόν σε ανώνυμη εταιρεία Ελληνικού Οργανισμού Τυποποιήσεως (ΕΛΟΤ), υπεισέρχεται δε αυτοδικαίως σε όλες τις έννομες σχέσεις ή καταστάσεις, που είχαν δημιουργηθεί συμβατικά ή με διατάξεις κανονιστικού περιεχομένου στο πρόσωπο του τελευταίου. Ο ΕΛΟΤ ΑΕ αναλαμβάνει ειδικότερα αυτοδικαίως όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον ορισμό του ΕΛΟΤ ως καταστατικού μέλους διεθνών και ευρωπαϊκών Οργανισμών, καθώς και τον ορισμό του από τις ελληνικές αρχές ως αρμοδίου Οργανισμού στα πλαίσια της εθνικής ή κοινοτικής νομοθεσίας.
3.  
    Για την εκπλήρωση του σκοπού της η εταιρεία μπορεί να προβαίνει σε :
  1. σύναψη δανείων, παροχή εγγυήσεων, ανάληψη υποχρεώσεων, έκδοση συναλλαγματικών, γραμματίων εις διαταγήν, επιταγών, ομολόγων ή ομολογιών ή άλλων αξιογράφων ή τίτλων για λογαριασμό της εταιρείας
  2. παροχή πιστώσεων ή δανείων προς τρίτους, σύσταση εμπράγματων ασφαλειών επί κινητών ή ακινήτων τρίτων ή η αποδοχή προσωπικών εγγυήσεων εις ασφάλεια των απαιτήσεων της εταιρείας εκ των ανωτέρω συναλλαγών
  3. ίδρυση θυγατρικών επιχειρήσεων ή συμμετοχή σε εταιρείες, Οργανισμούς. κοινοπραξίες, εν γένει νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, στο εσωτερικό ή εξωτερικό.
  4. ανάληψη κάθε δραστηριότητας και διενέργεια κάθε υλικής πράξης ή δικαιοπραξίας αμέσως ή εμμέσως συνδεόμενης με το σκοπό της
Άρθρο 4
1.  
    Η διάρκεια της εταιρείας ορίζεται σε πενήντα (50) έτη από τη δημοσίευση του παρόντος καταστατικού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
2.  
    Η διάρκεια της εταιρείας μπορεί να παραταθεί με τροποποίηση του παρόντος άρθρου μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Μετοχικό Κεφάλαιο - Μέτοχοι - Πόροι της εταιρείας
Άρθρο 5
1.  
    Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καλύπτεται ες ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 6 του παρόντος
2.  
    Για το κεφάλαιο θα εκδοθεί ένας ονομαστικός, αναπαλλοτρίωτος τίτλος στο όνομα του Ελληνικού Δημοσίου. Ο τίτλος αυτός εκδίδεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης μόλις γίνει η κατά το άρθρο 6 παρ. 5 δημοσίευση στο φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
3.  
    Το Δημόσιο, κατά την άσκηση των δικαιωμάτων του ως μετόχου, εκπροσωπεί ο Υπουργός Ανάπτυξης
4.  
    Αλλαγές στη σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας πραγματοποιούνται με νόμο
Άρθρο 6
1.  
    Το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας προκύπτει μετά την απογραφή, αποτίμηση, εκτίμηση και απεικόνιση σε ισολογισμό που θα συνταχθεί, των παρακάτω περιουσιακών στοιχείων ενεργητικού και παθητικού:
  1. Όλων των κινητών και ακινήτων πραγμάτων, που ανήκουν κατά κυριότητα στον Ελληνικό Οργανισμό Τυποποιήσεως, νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και μετατρέπεται με το παρόν σε ανώνυμη εταιρεία
  2. όλων ανεξαιρέτως των απαιτήσεων και άλλων άυλων περιουσιακών στοιχείων (δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, δικαιώματα χρήσεως σημάτων και πιστοποιητικών, πελατεία, κύκλος εργασιών κλπ.), καθώς και υποχρεώσεων, που είχαν δημιουργηθεί κατά τη λειτουργία και χάριν των αναγκών του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποιήσεως.
2.  
    Όλα τα δικαιώματα επί των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων μεταβιβάζονται και εκχωρούνται αυτοδικαίως προς την εταιρεία ΕΛΟΤ ΑΕ. η οποία ταυτοχρόνως αναδέχεται ύλες τις σχετικές υποχρεώσεις και αναλαμβάνει την εκπλήρωση τους.
3.  
    Μέσα σε προθεσμία ενός (1) έτους από τη δημοσίευση του παρόντος, που μπορεί να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, θα διενεργηθεί η απογραφή και εκτίμηση των στοιχείων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. καθώς και η σύνταξη του ισολογισμού. Η καθαρή θέση που θα προκύψει, σύμφωνα με το Π.Δ. 1123- 80. θα ορίζει το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
4.  
    Η απογραφή, αποτίμηση και εκτίμηση των στοιχείων, καθώς και η σύνταξη του ισολογισμού διενεργείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΟΤ ΑΕ από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών με βάση τις τρέχουσες αξίες, όπως αυτές προσδιορίζονται από την προσφερότερη και πλέον δόκιμη μέθοδο της Λογιστικής
5.  
    Οι Ορκωτοί Ελεγκτές της παραγράφου 4 του παρόντος, μέσα στην οριζόμενη προθεσμία, υποβάλλουν έκθεση εκτίμησης των περιουσιακών στοιχείων και της προκύπτουσας καθαρής θέσης του ΕΛΟΤ, βάσει των συντεταγμένων οικονομικών καταστάσεων προς το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, το οποίο, μέσα σε ένα (1) μήνα από την υποβολή, βεβαιώνει με ειδική απόφασή του το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και τις αναπροσαρμοσμένες από την έκθεση εκτίμησης οικονομικές καταστάσεις. Η εν λόγω απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τροποποιεί το παρόν καταστατικό ως προς το παρόν άρθρο για τη συγκρότηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΕΛΟΤ ΑΕ και δημοσιεύεται στο τεύχος ΑΕ και Ε.Π.Ε, της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 7
1.  
    Το κεφάλαιοτης εταιρείαςμπορεί να αυξηθεί μεαπόφαση τηςΓενικής Συνέλευσης της. στην οποία καθορίζονται και οι όροι της αύξησης.
2.  
    Σε περίπτωση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου εκδίδεται στο όνομα του Ελληνικού Δημοσίου ισοδύναμος αναπαλλοτρίωτος τίτλος
3.  
    Σε κάθε περίπτωση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας πρέπει να πιστοποιήσει την καταβολή ή μη του ποσού της αύξησης εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την ορισθείσα προθεσμία καταβολής του ποσού της αύξησης
4.  
    Η καταβολή των μετρητών για την κάλυψη των αυξήσεων του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς και οι καταθέσεις των μετόχων με προορισμό την μελλοντική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά με κατάθεση σε λογαριασμό επ ονόματι της εταιρείας που θα τηρείται σε οποιαδήποτε Τράπεζα που λειτουργεί νομίμως στην Ελλάδα
Άρθρο 8 "Η εταιρεία έχει τους ακόλουθους τακτικούς και έκτακτους πόρους:"
1.  
    Τακτικοί πόροι:
  1. Οι πρόσοδοι από την περιουσία της
  2. Οι πάσης φύσεως πρόσοδοι από την παροχή υπηρεσιών προς τρίτους γ) Τα έσοδα από τη διάθεση προτύπων
  3. Τα έσοδααπό τα δικαιώματα τηςαπονομής σημάτωνκαι χορήγησης πιστοποιητικών
  4. Τα έσοδα από την πώληση δημοσιευμάτων εν γένει. στ)Οι συνδρομές των μελών-συνδρομητών της εταιρείας.
  5. Τακτικές ή έκτακτες εισφορές νομικών ή φυσικών προσώπων ημεδαπών ή αλλοδαπών
  6. Ετήσια οικονομική ενίσχυση του Κράτους, που εγγράφεται υποχρεωτικώς στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης, και είναι αναγκαία για την πραγματοποίηση των σκοπών της εταιρείας.
  7. Η ενίσχυση αυτή καταβάλλεται εξ ολοκλήρου ή τμηματικώς, οπωσδήποτε όμως κατά τη διάρκεια της εταιρικής χρήσης.
2.  
    Έκτακτοι πόροι:
  1. Χρηματοδοτήσεις απότο πρόγραμμαΔημοσίων Επενδύσεωνκαι τουςπροσαρτώμενους σε αυτόν ειδικούς προϋπολογισμούς, β) Ειδικές χρηματοδοτήσεις από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων Διεθνών Οργανισμών, γ) Πρόσθετες χρηματοδοτήσεις, καταβαλλόμενες περιοδικώς ή εφ άπαξ. για την εκπλήρωση υποχρεώσεων που αναθέτει το Ελληνικό Δημόσιο με ειδικές πράξεις του στην εταιρεία, δ) Επιχορηγήσεις, δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες νομικών η φυσικών προσώπων, ημεδαπών ή αλλοδαπών, ε) Κάθε άλλο νόμιμο πόρο.
3.  
    Οι πόροι της εταιρείας καθορίζονται με την έννοια ότι γίνεται απλώς περιγραφή των πηγών των εσόδων της. χωρίς να ιδρύεται και υποχρέωση χρηματοδοτήσεως της από τους Φορείς που αναφέρονται σαυτό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ -ΣΥΓΚΛΗΣΗ -ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Άρθρο 9 "Αρμοδιότητες"
1.  
    Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο της Εταιρείας και δικαιούται να αποφασίζει για κάθε υπόθεση που αφορά την εταιρεία τηρουμένων των διατάξεων του ν. 2414/96. Το Ελληνικό Δημόσιο ως μόνος μέτοχος εκπροσωπείται σε αυτήν από τον Υπουργό Ανάπτυξης ή αντιπρόσωπο του.
2.  
    Η Γενική Συνέλευση είναι η μόνη αρμόδια να αποφασίζει για :
  1. Παράταση της διάρκειας, μετατροπή, διάσπαση, συγχώνευση; διάλυση η αναβίωση της εταιρείας
  2. Τροποποίηση του παρόντος καταστατικού, τηρουμένων των διατάξεων του ν.2414/96 όπως εκάστοτε αυτός ισχύει.
  3. Αύξηση ή μείωση του μετοχικού κεφαλαίου, εκτός από την περίπτωση του άρθρου 7 παρ. 1 του παρόντος.
  4. Έκδοση δανείου με ομολογίες, καθώς και ομολογίες περί των οποίων τα άρθρα 3α. 3β και 3γ του Κ.Ν. 2190/20. όπως εκάστοτε ισχύει.
  5. Εκλογή εκείνων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που εκπροσωπούν τους μετόχους σε αυτό.
  6. Κατά την εκλογή λαμβάνονται υπόψη αφενός τα προσόντα που ορίζονται στο άρθρο 15 παρ. 3 του παρόντος και αφετέρου ο σκοπός της εταιρείας, που επιβάλλει την ισοδύναμη αντιπροσώπευση στο Διοικητικό Συμβούλιο διαφορετικών φορέων και συμφερόντων χωρίς κανένα από αυτά να κατέχει θέση που κυριαρχεί ή δεσπόζει.
  7. Εκλογή ελεγκτών σε κάθε εταιρική χρήση, έγκριση της έκθεσής τους και απαλλαγή τους
  8. Διορισμό εκκαθαριστών
  9. Έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας και την απαλλαγή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου από κάθε ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας περί Ανωνύμων Εταιρειών
  10. Διάθεση των ετήσιων καθαρών κερδών
3.  
    Η Γενική Συνέλευση μπορεί να διατάξει οποτεδήποτε έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο
Άρθρο 10 "Σύγκληση Γενικής Συνέλευσης Πρόεδρος - Γραμματέας - Θέματα συζήτησης - Πρακτικά"
1.  
    Η τακτική Γενική Συνέλευση συγκαλείται από το Διοικητικό Συμβούλιο και συνέρχεται στην έδρα της Εταιρείας τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, πάντοτε μέσα στο πρώτο εξάμηνο από τη λήξη κάθε εταιρικής χρήσης
2.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί, όταν το κρίνει σκόπιμο, να συγκαλεί σε έκτακτη συνεδρίαση τη Γενική Συνέλευση
3.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο οφείλει να συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση μετά από αίτηση των ελεγκτών, εντός δέκα (10) ημερών από την επίδοση της αίτησης στον Πρόεδρο του. και να ορίσει ως θέμα της ημερήσιας διάταξης το θέμα που περιέχεται στην αίτηση.
4.  
    Την ίδια παραπάνω υποχρέωση υπέχει το Διοικητικό Συμβούλιο και όταν την σχετική αίτηση την υποβάλει το Δημόσιο ως μόνος μέτοχος της εταιρείας
5.  
    Κατ εξαίρεση επιτρέπεται να συνέρχεται η Γενική Συνέλευση και σε άλλο τόπο κείμενο στην ημεδαπή, μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου
6.  
    Στη Γενική Συνέλευση, εφόσον δεν αποφασισθεί διαφορετικά από αυτή, προεδρεύει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και καθήκοντα Γραμματέα ασκεί υπάλληλος της εταιρείας, οριζόμενος από τον Πρόεδρο. Σε περίπτωση απουσίας του Προέδρου του Δ.Σ., καθήκοντα Προέδρου Γενικής Συνέλευσης ασκεί ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.
7.  
    Οι συζητήσεις και οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης περιορίζονται στα θέματα που αναγράφονται στην ημερήσια διάταξη
8.  
    Για τα θέματα που συζητούνται και αποφασίζονται στη Γενική Συνέλευση, τηρούνται πρακτικά υπογραφόμενα από τον Πρόεδρο και το Γραμματέα της. Τα αντίγραφα και τα αποσπάσματα των πρακτικών επικυρώνονται από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου ή τον αναπληρωτή του.
9.  
    Εάν στη συνέλευση παρίσταται ένας μόνο μέτοχος, αυτή παρακολουθεί εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου ή συμβολαιογράφος της έδρας της εταιρείας, ο οποίος προσυπογράφει τα πρακτικά της συνέλευσης
Άρθρο 11 "Στην πρόσκληση των μετόχων σε Γενική Συνέλευση αναφέρονται η χρονολογία. η ημέρα, η ώρα και το οίκημα όπου θα συνέλθει η Συνέλευση καθώς και τα θέματα της ημερήσια; διάταξης με σαφήνεια."
2.  
    Η Γενική Συνέλευση πρέπει να καλείται είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από εκείνη για την οποία ορίστηκε η συνεδρίαση. Στην προθεσμία αυτή συνυπολογίζονται και οι ημέρες αργιών. Η ημέρα δημοσίευσης της πρόσκλησης και η ημέρα συνεδρίασης δεν υπολογίζονται. Η ημέρα της συνεδρίασης της γενικής συνέλευσης δεν πρέπει να είναι αργία.
3.  
    Η πρόσκληση τηςΓενικής Συνέλευσης τοιχοκολλάται σε εμφανή θέση του καταστήματος της εταιρείας και δημοσιεύεται ως εξής :
  1. Στο τεύχος Ανωνύμων Εταιρειών και Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως προ δέκα (10) ημερών
  2. Σε μία τουλάχιστον ημερήσια πολιτική εφημερίδα που εκδίδεται στην Αθήνα. η οποία, κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου, κυκλοφορεί ευρύτερα σε ολόκληρη τη χώρα. προ είκοσι (20) ημερών.
  3. Σε μία ημερήσια οικονομική εφημερίδα από εκείνες που με απόφαση του Υπουργού Εμπορίου θεωρούνται οικονομολογικές, προ είκοσι (20) ημερών
4.  
    Στις περιπτώσεις επαναληπτικών Γενικών Συνελεύσεων οι παραπάνω προθεσμίες συντέμνονται στο μισό
5.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας έχει την υποχρέωση δέκα (10) ημέρες πριν από την Τακτική Γενική Συνέλευση να δίνει σε κάθε μέτοχο που το ζητάει ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της και αντίτυπο της έκθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και της έκθεσης των ελεγκτών πάνω σε αυτές
Άρθρο 12 "Απόφαση απαλλαγής μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτών"
1.  
    Μετά την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, η Γενική Συνέλευση αποφαίνεται για την απαλλαγή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ελεγκτών από κάθε ευθύνη για αποζημίωση
2.  
    Η απαλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ανίσχυρη στις; περιπτώσεις του άρθρου 22α του Κωδ. Νόμου 2190/1920. όπως ισχύει.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Άρθρο 13 "Όργανα Διοίκησης"
1.  
    Όργανα διοίκησης της εταιρείας είναι: α) το Διοικητικό Συμβούλιο. β) ο Διευθύνων Σύμβουλος και γ)το Συμβούλιο Διεύθυνσης.
Άρθρο 14
1.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της εταιρείας και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της εταιρείας, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση της περιουσίας της. Αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν την εταιρεία μέσα στα πλαίσια του εταιρικού σκοπού με εξαίρεση εκείνα που σύμφωνα με το νόμο ή αυτό το Καταστατικό ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης.
2.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει ειδικότερα τις παρακάτω αρμοδιότητες:
  1. Εισηγείται για όλα τα προς εξέταση από τη Γενική Συνέλευση θέματα
  2. Καταρτίζει, μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, τον ετήσιο προϋπολογισμό της εταιρείας, τον οποίο υποβάλλει στον Υπουργό Ανάπτυξης προς έγκριση
  3. Καταρτίζει, σύστημα Δεικτών Εξυπηρέτησης και Αποτελεσματικότητας (ΔΕΑ), δηλ. δείκτες ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και το υποβάλλει προς έγκριση μαζί με τον ετήσιο προϋπολογισμό.
  4. Καταρτίζει, ύστερα από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου, τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και την έκθεση διαχείρισης της εταιρείας, τις οποίες υποβάλλει στην τακτική Γενική Συνέλευση μαζί με την σύνθεση των ελεγκτών
  5. Συγκαλεί τακτική ή έκτακτη Γενική Συνέλευση, όποτε τούτο προβλέπεται από το καταστατικό αυτό ή το νόμο
  6. Αποφασίζει για την ανάθεση σε ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά ή φυσικά πρόσωπα μελετών, ερευνών, δοκιμών, ελέγχων και την εκτέλεση εργασιών εν γένει, που έχουν σχέση με τους σκοπούς της εταιρείας
  7. Αποφασίζει για τη μετάκληση ξένων ειδικών εμπειρογνωμόνων, καθώς και για την αποστολή στην αλλοδαπή υπαλλήλων της εταιρείας για επιμόρφωση κατά τα εκάστοτε προς τούτο ισχύοντα
  8. Αποφασίζει για την πρόσληψη και απόλυση του πάσης φύσεως προσωπικού της εταιρείας
  9. Καθορίζει τις τιμές διαθέσεως των προτύπων και διαφόρων εντύπων, τις αμοιβές της εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών προς τρίτους, καθώς και το ύψος των αντιπαροχών για την απονομή των σημάτων και τη χορήγηση πιστοποιητικών
  10. Καταρτίζει το Στρατηγικό Σχέδιο (ΣΣ). το υποβάλλει στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και στον εποπτεύοντα Υπουργό προς έγκριση και το καταθέτει στην αρμόδια από τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή.
  11. Καταρτίζει ή αναθεωρεί το Επιχειρησιακό Σχέδιο (ΕΣ) το υποβάλλει στον εποπτεύοντα Υπουργό και στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και το καταθέτει στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή
  12. Προβαίνει σε αναμορφώσεις των Επιχειρησιακών Σχεδίων (ΕΣ) -μετά την έγκρισή τους-με δίκη του ευθύνη σε επείγουσες περιπτώσεις . αν το κρίνει αναγκαίο για τη βελτίωση του αποτελέσματος της εταιρείας.
  13. Στο τέλος της χρήση:
  14. και μαζί με την έκθεση πεπραγμένων υποβάλλει και αντίστοιχη έκθεση δικαιολόγησης των ανωτέρω αλλαγών . που θα αποδεικνύει την ανάγκη επιβολής τους.
  15. Συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων που περιέχει όλα τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν στους εγκεκριμένους, από το Επιχειρησιακό Σχέδιο και το Συμβόλαιο Διαχείρισης, στόχους, την υποβάλει μέσα στους τρεις (3) πρώτους μήνες του έτους στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών . καθώς και στον εποπτεύοντα Υπουργό και την καταθέτει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
  16. Παρακολουθεί συστηματικά την πορεία της εταιρείας και την υλοποίηση του προγράμματός της
  17. Αποφασίζει για την ίδρυση θυγατρικών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή σε άλλες εταιρείες στο εσωτερικό ή το εξωτερικό; σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3γ) του παρόντος.
  18. Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία και λαμβάνει εγκύρως απόφαση επί του θέματος αυτού εφόσον παρίστανται σε αυτό τουλάχιστον τα 2/3 των μελών του.
  19. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων μελών.
3.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να αναθέσει την άσκηση μέρους των εξουσιών και αρμοδιοτήτων του στον Διευθύνοντα Σύμβουλο καθορίζοντας συγχρόνως και την έκταση αυτής της ανάθεσης
Άρθρο 15
1.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας είναι εννεαμελές και αποτελείται από :
  1. Τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο που ορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας.
  2. Οικονομικών και του εποπτεύοντος Υπουργού.
  3. Δύο (2) εκπροσώπους των εργαζομένων στηνεταιρεία μεισάριθμους αναπληρωτές που εκλέγονται με άμεση και καθολική ψηφοφορία.
  4. Οι εκπρόσωποι αυτοί προέρχονται από το τακτικό προσωπικό και εκλέγονται μέσα σεαποκλειστική προθεσμίαδύο (2)μηνών εφότου ειδοποιηθείη αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων.
  5. Ένα (1) πρόσωπο που υποδεικνύεται από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ).
  6. Το μέλος αυτό προέρχεται από φορείς σχετικούς με τον ΕΛΟΤ και προτείνεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου ειδοποιηθεί η ΟΚΕ από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.
  7. Τους εκπροσώπους των μετόχων
2.  
    Τα αναπληρωματικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου παρίστανται στις συνεδριάσεις του όταν τα τακτικά μέλη ελλείπουν ή κωλύονται για οποιοδήποτε λόγο
3.  
    Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πρέπει να είναι πρόσωπα με κύρος λόγω της επιστημονικής κατάρτισης, των ειδικών γνώσεων και της εμπειρίας που διαθέτουν σε τομείς που εμπίπτουν στον σκοπό της εταιρείας
4.  
    Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου επιτρέπεται να επαναδιοριστούν
5.  
    Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου είναι πενταετής
Άρθρο 16 "Ι. Το Διοικητικό Συμβούλιο, κατά την πρώτη συνεδρίαση του. εκλέγει Αντιπρόεδρο από τα μέλη του."
2.  
    Η μη εκλογή εκπροσώπων των εργαζομένων και η μη υπόδειξη από την Οk! μέλους τηςμέσα στηναποκλειστική προθεσμίατωνδύο(2)μηνών παρακωλύει τη συγκρότηση και λειτουργία του Δ.Σ. χωρίς τα μέλη αυτά.
3.  
    Χρέη γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου ασκεί υπάλληλος της εταιρείας που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου
4.  
    Η αποζημίωση του Προέδρου, του .Αντιπροέδρου, των μελών, των εισηγητών και του γραμματέως του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και του Νομικού Συμβούλου για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του. καθορίζεται από την τακτική Γενική Συνέλευση με ειδική απόφαση.
Άρθρο 17 "Λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου"
1.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκαλείται μετά από πρόσκληση του Προέδρου του και συνεδριάζει στην έδρα της εταιρείας. Με απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάσει και εκτός της έδρας του. Εισηγητής των θεμάτων στο Δ.Σ είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος, καθώς και οι Γενικοί Διευθυντές ή οι Προϊστάμενοι της εταιρείας μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
2.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τουλάχιστον μία (1) φορά το μήνα. εκτάκτως δε. όταν κριθεί αναγκαίο από τον Πρόεδρο του.
3.  
    Το Δ.Σ. συγκαλείται οποτεδήποτε από τον Πρόεδρο του. εφόσον το ζητήσουν· πέντε (5) μέλη του ή ο εποπτεύων Υπουργός.
4.  
    Ο εποπτεύων Υπουργός μπορεί να παρίσταται στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, οπότε και προεδρεύει χωρίς να έχει ψήφο
5.  
    Η ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων καθορίζεται από τον Πρόεδρο και τα θέματά της περιέχονται στην πρόσκληση που αποστέλλεται στα μέλη δύο (2) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση
6.  
    Με την επιφύλαξη του άρθρου 14 παρ. 2 περιπτ. ιε). το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία και συνεδριάζει νόμιμα, όταν παρίστανται σαυτό το ήμισυ πλέον ενός των συμβούλων. Οι αποφάσεις του λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του. Σε περίπτωση ισοψηφίας δεν υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου του ΔΣ.
7.  
    Για τις συζητήσεις και αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τηρούνται πρακτικά, τα οποία καταχωρούνται περιληπτικά σε ειδικό βιβλίο, που μπορεί να τηρείται και σε ηλεκτρονική μορφή. Τα πρακτικά επικυρώνονται στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, εκτός αν αποφασίσει διαφορετικά το Δ.Σ. Ύστερα από αίτηση μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Πρόεδρος υποχρεούται να καταχωρήσει στα πρακτικά ακριβή περίληψη της γνώμης του. Κ. Αντίγραφα και αποσπάσματα των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου επικυρώνονται από τον Πρόεδρο ή τον αναπληρωτή του. ?)Στιςσυνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ο Νομικός Σύμβουλος της εταιρείας, εφόσον το αποφασίζει το Διοικητικό Συμβούλιο. Η απουσία του δεν δημιουργεί ακυρότητα των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Επίσης στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. μπορούν να μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου οι Γενικοί Διευθυντές, οι Διευθυντές ή άλλα πρόσωπα, εφόσον κληθούν από το Δ.Σ.
Άρθρο 18
1.  
    Ευθύνη των μελών του Δ.Σ. Κάθε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας ευθύνεται έναντι της εταιρείας κατά τη διοίκηση και διαχείριση των εταιρικών υποθέσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του κωδ.ν.2190/1920.
Άρθρο 19
1.  
    Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου καθορίζει τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και συγκαλεί σε συνεδρίαση τα μέλη του
2.  
    Ο Πρόεδρος ενημερώνεται για τη λειτουργία της εταιρείας από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου από αυτόν
3.  
    Ο Πρόεδρος εκπροσωπεί εξωδίκως και δικαστικώς τον ΕΛΟΤ. Ο Πρόεδρος μπορεί να αναθέσει σε Σύμβουλο ή υπάλληλο ή δικηγόρο της εταιρείας την εκπροσώπησή της. εξουσιοδοτώντας ή παρέχοντας πληρεξουσιότητα στα πρόσωπα αυτά.
4.  
    Τον Πρόεδρο αναπληρώνει, αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται ως προς όλες τις αρμοδιότητες του ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου
Άρθρο 20 "Διευθύνων Σύμβουλος"
1.  
    Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της επιχείρησης, προΐσταται όλων των υπηρεσιών και του προσωπικού της εταιρείας, διευθύνει το έργο τους. λαμβάνει τις αναγκαίες αποφάσεις μέσα στα πλαίσια των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία της εταιρείας, του Συμβολαίου Διαχείρισης, των εγκεκριμένων προγραμμάτων,προϋπολογισμών και του Στρατηγικούκαι Επιχειρησιακού Σχεδίου. Η ιδιότητα του Διευθύνοντος Συμβούλου δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ.
2.  
    Ο Διευθύνων Σύμβουλος προσλαμβάνεται για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης, η οποία γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και του εποπτεύοντος Υπουργού. Τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα για την κατάληψη της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου είναι πτυχίο ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και πενταετής εμπειρία σε θέση σημαντικής ευθύνης και απαιτήσεων στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος πρέπει να χειρίζεται άριστα την ελληνική και αγγλική, να γνωρίζει δε μία επί πλέον γλώσσα από τις επίσημες της ευρωπαϊκής ένωσης. Με την κοινή απόφαση των Υπουργών με την οποία προκηρύσσεται η θέση. καθορίζεται και η διαδικασία της επιλογής, εξειδικεύονται τα αναγκαία προσόντα και μπορεί να ορίζεται ότι απαιτούνται και προσόντα πέραν των αναφερομένων στο προηγούμενο εδάφιο. 3 Η ιδιότητα του Διευθύνοντος Συμβούλου είναι ασυμβίβαστη προς οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική απασχόληση.
4.  
    Ο Διευθύνων Σύμβουλος έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες, οι οποίες είναι καταστατικές και όσες άλλες του αναθέτει εκάστοτε το Διοικητικό Συμβούλιο :
  1. Υποβάλλει στο Δ.Σ της εταιρείας τις προτάσεις και εισηγήσεις που απαιτούνται για την υλοποίηση των προβλεπομένων στο άρθρο 3 του παρόντος καταστατικού, στο Επιχειρησιακό και Στρατηγικό Σχέδιο, καθώς και στο Συμβόλαιο Διαχείρισης.
  2. Εκτελεί τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου
  3. Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο τη χορήγηση στο προσωπικό της εταιρείας επί πλέον αμοιβών σύμφωνα με το άρθρο δεύτερο λοιπές ρυθμίσεις παρ. 2 περ. δ) του παρόντος.
  4. 6) Αποφασίζει για θέματα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας μέσα στα πλαίσια αποκλειστικά του Κανονισμού Καταστάσεως Προσωπικού του ΕΛΟΤ ΑΕ. των συμβατικών υποχρεώσεων, των υποχρεώσεων από το Συμβόλαιο Διαχείρισης και το άρθρο δεύτερο λοιπές ρυθμίσεις του παρόντος.
  5. Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του προσωπικού της εταιρείας προκειμένου να καταρτιστούν. όταν χρειάζεται. νέοι κανονισμοί προσωπικού και οργανογράμματα, καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του σύμφωνα με το άρθρο δεύτερο λοιπές ρυθμίσεις του παρόντος.
5.  
    Ο Διευθύνων Σύμβουλος, απών. ελλείπων ή κωλυόμενος, αναπληρώνεται στα εν γένει καθήκοντα του από ένα από τα στελέχη της εταιρείας, που ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
Άρθρο 21
1.  
    Στο συμβούλιο διεύθυνσης της εταιρείας μετέχουν ως Πρόεδρος ο Διευθύνων Σύμβουλος και οι Γενικοί Διευθυντές ή. αν υπάρχει μόνον ένας Γενικός Διευθυντής, αυτός και οι Διευθυντές των Διευθύνσεων και ανεξάρτητων μονάδων που προβλέπονται στον Κανονισμό Διαρθρώσεως και Αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών του ΕΛΟΤ. όπως αυτός εκάστοτε ισχύει, ή σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω Διευθυντές.
2.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Διεύθυνσης μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου
3.  
    Κύρια αποστολή του Συμβουλίου Διεύθυνσης είναι ο συντονισμός και η εξασφάλιση της απαραίτητης συνοχής της λειτουργίας της εταιρείας, η επίλυση σημαντικών προβλημάτων της τρέχουσας διαχείρισης. η λήψη αποφάσεων για προμήθειες ή αναθέσεις έργων μέχρι το τιθέμενο από το Διοικητικό Συμβούλιο χρηματικό όριο και η άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που του εκχωρεί το Δ.Σ.
4.  
    Η αναγκαιότητα διορισμού Γενικών Διευθυντών υπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο καθορίζει τον αριθμό, τις αρμοδιότητες και αποδοχές τους. Οι Γενικοί Διευθυντές ορίζονται και ανακαλούνται οποτεδήποτε από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
5.  
    Οι Γενικοί Διευθυντές είναι ανώτατα στελέχη της εταιρείας εκτός οργανικών θέσεων, επιλέγονται από εξειδικευμένα στελέχη διοίκησης από το προσωπικό της εταιρείας ή εκτός αυτού με απόσπαση ή με σύναψη ειδικής σύμβασης. Προΐστανται αυτοτελών τομέων δράσης της εταιρείας και παρίστανται, εφόσον κληθούν, στιςσυνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου χωρίς δικαίωμαψήφου. μπορείδε καιναεισηγούνταιταπροςσυζήτηση θέματατης αρμοδιότητας τους μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ - ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΕΛΕΓΚΤΕΣ -ΕΤΗΣΙΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ -ΛΟΓΟΙ ΛΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ - ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ
Άρθρο 22 "Διαχειριστικός έλεγχος"
1.  
    Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δύναται να ανατίθεται σε ελεγκτικές εταιρείες ο διαχειριστικός έλεγχος του ΕΛΟΤ ΑΕ
Άρθρο 23
1.  
    Η εταιρική χρήση είναι δωδεκάμηνης διάρκειας και αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31 η Δεκεμβρίου κάθε έτους. Κατ εξαίρεση η πρώτη εταιρική χρήση αρχίζει από τη νόμιμη σύσταση της παρούσα εταιρείας και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 1998.
Άρθρο 24 "Ελεγκτές"
1.  
    Προκειμένου να ληφθεί έγκυρα απόφαση της Γενικής Συνέλευσης σχετικά με τους ετήσιους λογαριασμούς (ετήσιες οικονομικές καταστάσεις) της εταιρείας, αυτοί θα πρέπει να έχουν προηγουμένως ελεγχθεί από δύο (2) ελεγκτές του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών
2.  
    Η τακτική Γενική Συνέλευση εκλέγει κάθε χρόνο τους ελεγκτές με τους αναπληρωτές τους και ορίζει ταυτόχρονα την αμοιβή τους
3.  
    Εντός πέντε (5) ημερών από τη συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης που όρισε τους ελεγκτές, πρέπει να γίνει από την εταιρεία ανακοίνωση του διορισμού τους σε αυτούς, σε περίπτωση δε που δεν αρνηθούν το διορισμό αυτό μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών, θεωρείται ότι έχουν αποδεχθεί το διορισμό και έχουν ύλες τις ευθύνες και υποχρεώσεις των άρθρων 37 του κωδ.ν.2Ι90/1920.
Άρθρο 25 "Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις"
1.  
    Στο τέλος κάθε εταιρικής χρήσης το Διοικητικό Συμβούλιο καταρτίζει τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και την έκθεση διαχείρισης, πάντοτε σύμφωνα με το νόμο. επομένως και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 42α. 42β. 42γ. 42δ. 42ε. 43. 43α. 43β. 70α και 70β. όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, του κωδ. ν. 2190/1920. Οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις (ισολογισμός, λογαριασμός αποτελεσμάτων χρήσης, πίνακας διάθεσης αποτελεσμάτων και προσάρτημα) υποβάλλονται για έγκριση στην τακτική Γενική Συνέλευση και συνοδεύονται: α) από επεξηγηματική έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου όπως καθορίζεται στο άρθρο 43α του κωδ. ν. 2190/1920. όπως αυτό αντικαταστάθηκε από Π.Λ. 409/1986 και β) από την έκθεση των ελεγκτών.
2.  
    Οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις (ισολογισμός κλπ), με τις σχετικές εκθέσεις του διοικητικού Συμβουλίου και των ελεγκτών, υποβάλλονται από την εταιρεία στο Υπουργείο Εμπορίου, είκοσι (20) τουλάχιστον ήμερες πριν από την Γενική Συνέλευση
3.  
    Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας οφείλει να δημοσιεύσει τον ισολογισμό. τον λογαριασμό αποτελεσμάτων χρήσεως και τον πίνακα διαθέσεως αποτελεσμάτων, μαζί με το σχετικό πιστοποιητικό ελέγχου των ελεγκτών είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από την συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης :.
  1. στο τεύχος Ανωνύμων Εταιρειών και εταιρειών περιορισμένης ευθύνης β) κατάτην κρίσητου ΔιοικητικούΣυμβουλίουσεμία ημερήσια πολιτική εφημερίδα πουεκδίδεται στηνΑθήνα καιέχει ευρύτερηκυκλοφορία σε ολόκληρη τη χώρα και σε μια ημερήσια οικονομική εφημερίδα
4.  
    Μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την έγκριση των οικονομικών καταστάσεων από την τακτική Γενική Συνέλευση, μαζί με το επικυρωμένο αντίγραφο των πρακτικών της. υποβάλλεται στο Υπουργείο Εμπορίου και αντίτυπο των εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων.
5.  
    Για να ληφθεί από τη Γενική Συνέλευση εγκύρως απόφαση ως προς τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, που έχουν εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο, πρέπει να έχουν θεωρηθεί από :
  1. Τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου ή τον αναπληρωτή του
  2. τον Διευθύνοντα Σύμβουλο
  3. τον υπεύθυνο για τη διεύθυνση του λογιστηρίου Γα παραπάνω πρόσωπα, σε περίπτωση διαφωνίας ως προς τον τρόπο κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων βάσει του παρόντος καταστατικού, οφείλουν να εκθέτουν εγγράφως τις αντιρρήσεις τους στη Γενική Συνέλευση.
  4. Η εταιρεία λύεται:.
Άρθρο 26 "Λόγοι λύσης της εταιρείας"
1.  
    α) μόλις παρέλθει ο χρόνος διάρκειας της. εφόσον προηγουμένως η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας δεν έχει αποφασίσει την παράταση της διάρκειας της. β) με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.
Άρθρο 27 "Εκκαθάριση"
1.  
    Τη λύση της εταιρείας ακολουθεί η εκκαθάρισή της. Στην περίπτωση του άρθρου 26 εδαφ. α) του παρόντος, ο Διευθύνων Σύμβουλος εκτελεί χρέη εκκαθαριστή μέχρι να διοριστούν· εκκαθαριστές από τη Γενική Συνέλευση.
2.  
    Στην περίπτωση του εδαφίου β) του άρθρου 26 του παρόντος, η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας με την ίδια απόφαση ορίζει και τους εκκαθαριστές
3.  
    Οι εκκαθαριστές που ορίζει η Γενική Συνέλευση μπορούν να είναι δύο (2) έως τέσσερις (4). Οι εκκαθαριστές ασκούν όλες τις συναφείς με τη διαδικασία και το σκοπό της εκκαθάρισης αρμοδιότητες; του Διοικητικού Συμβουλίου, όπως αυτές έχουν τυχόν προσδιοριστεί από τη Γενική Συνέλευση, με τις αποφάσεις της οποίας έχουν την υποχρέωση να συμμορφώνονται.
4.  
    Ο διορισμός των εκκαθαριστών συνεπάγεται αυτοδικαίως την παύση της εξουσίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ελεγκτών
5.  
    Οι εκκαθαριστές που ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση οφείλουν, μόλις αναλάβουν τα καθήκοντά τους, να κάνουν απογραφή της εταιρικής περιουσίας και να δημοσιεύσουν στον τύπο και στο Τεύχος Ανωνύμων Εταιρειών και Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως ισολογισμό, του οποίου αντίτυπο υποβάλλεται στο Υπουργείο Εμπορίου
6.  
    Την ίδια υποχρέωση έχουν οι εκκαθαριστές και όταν λήξει η εκκαθάριση
7.  
    Η Γενική Συνέλευση διατηρεί όλα τα δικαιώματα της κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης
8.  
    Οι ισολογισμοί της εκκαθάρισης εγκρίνονται από τη Γενική Συνέλευση, που αποφασίζει και για την απαλλαγή των εκκαθαριστών από κάθε ευθύνη
9.  
    Στη Γενική Συνέλευση υποβάλλονται κατ έτος τα αποτελέσματα της εκκαθάρισης και έκθεση περί των αιτίων που παρεμπόδισαν την αποπεράτωσή της
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ - ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Άρθρο 28 "Στρατηγικό - Επιχειρησιακό Σχέδιο"
1.  
    Η εταιρεία υποχρεούται να καταρτίζει, σύμφωνα με το άρθρο 3 ν. 2414/96. όπως εκάστοτε ισχύει: 1) Το Στρατηγικό Σχέδιο (ΣΣ) που καθορίζει, στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, τους μακροχρόνιους βασικούς στόχους για την εκπλήρωση των σκοπών της και τις μεθόδους πραγματοποίησής τους. 2) Το Επιχειρησιακό Σχέδιο (ΕΣ) με διάρκεια τριών (3) έως πέντε (5) ετών. Το ΕΣ εξειδικεύει τους στόχους του Σ.Σ. και τις μεθόδους πραγματοποίησης τους για καθένα από τα έτη της διάρκειάς του.
Άρθρο 29 "Συμβόλαιο Διαχείρισης - Έλεγχος της τήρησής του"
1.  
    Μεταξύ του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΛΟΤ αφ ενός και του Δημοσίου εκπροσωπουμένου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και τον εποπτεύοντα Υπουργό Ανάπτυξης αφ ετέρου συνάπτεται το κατά το άρθρο 4 ν. 2114/96. όπως εκάστοτε ισχύει. Συμβόλαιο Διαχείρισης, στο οποίο καθορίζονται με λεπτομέρεια και στα πλαίσια του ΣΣ και του ΕΣ οι στόχοι που ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και ο Διευθύνων Σύμβουλος αναλαμβάνουν να εκπληρώσουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Το Συμβόλαιο Διαχείρισης κατατίθεται στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή. Αν διαπιστωθεί σοβαρή απόκλιση των μεγεθών ή του χρόνου πραγματοποίησης των στόχων που δεν δικαιολογείται επαρκώς ή άλλος σπουδαίος λόγος, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και του εποπτεύοντος Υπουργού δύναται να καταγγελθούν το Συμβόλαιο Διαχείρισης και οι συμβάσεις του Προέδρου του Δ.Σ και του Διευθύνοντος Συμβούλου και να ανακληθεί ο διορισμός τους. Μέσα σε ένα (1) μήνα από τον διορισμό νέων συνομολογείται νέο Συμβόλαιο Διαχείρισης μεταξύ αυτών και του Δημοσίου, σύμφωνα με το παρόν άρθρο.
Άρθρο 30 "Απαγόρευση ανταγωνισμού Απαγορεύεται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στους Γενικούς Διευθυντές, καθώς και στους Διευθυντές της εταιρείας να ενεργούν κατ επάγγελμα, χωρίς την άδεια της Γενικής Συνέλευσης, για δικό τους λογαριασμό ή για λογαριασμό [...]"
2.  
    Σε περίπτωση παραβάσεως της ανωτέρω διατάξεως, η εταιρεία έχει δικαίωμα για αποζημίωση, σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 23 του κωδ.ν 2190 1920. όπως ισχύει.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 3 "Μεταβατικές διατάξεις"
1.  
    Μέχρι την πρόσληψη Διευθύνοντος Συμβούλου κατά το άρθρο 20 του παρόντος. χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΕΛΟΤ.
2.  
    Μέχρι την εκλογή και συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΟΤ ΑΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΟΤ συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του. παρατεινόμενης αντιστοίχως της θητείας του.
3.  
    Οι Ελεγκτές της πρώτης εταιρικής χρήσης, καθώς και η αμοιβή τους ορίζονται με απόφαση του διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας
Άρθρο 4
1.  
    Η ισχύς του παρόντος θα αρχίσει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις. Η δημοσίευση και εκτέλεση του Διατάγματος ανατίθεται στην Υπουργό Ανάπτυξης.
Άρθρο 31
1.  
    Όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από το παρόν καταστατικόδιέπονται από τις διατάξεις του ν.2414/1996 και του κωδ.ν.2190/1920, όπως ισχύει.
  1. Για το προσωπικό της εταιρείας εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Κανονισμού Καταστάσεως Προσωπικού του ΕΛΟΤ, καθώς και η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση εργασίας του ΕΛΟΤ που αφορούν τις εν γένει εργασιακές σχέσεις και αποδοχές του
  2. Η διοίκηση της εταιρείας υποχρεούται να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του προσωπικού, καταρτίζοντας, όπου χρειάζεται, νέους κανονισμούς και οργανογράμματα, καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του.
  3. Ιδιαίτερα για τον Κανονισμό Καταστάσεως Προσωπικού του ΕΛΟΤ και τα ζητήματα που αφορούν στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί την σύμφωνη γνώμη της διοίκησης της εταιρείας και του Συλλόγου εργαζομένων του ΕΛΟΤ (ΣΥ-ΕΛΟΤ) με τη διαδικασία της υπογραφής συλλογικής σύμβασης.
  4. Η πολιτική ως προς τις αμοιβές του προσωπικού καθορίζεται στο Συμβόλαιο διαχείρισης σε σχέση και με τα άλλα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας
  5. Επιτρέπεται η χορήγηση στο προσωπικό επιπλέον αμοιβών στο πλαίσιο άσκησης πολιτικής στελεχών ή με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας, είτε. με τη μορφή επιβράβευσης επιτυχιών είτε με τη σύνδεση αμοιβών και παραγωγικότητας, όπου η τελευταία μπορεί αντικειμενικά να μετρηθεί Η χορήγηση αυτή επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση της πρόβλεψης της στην ετήσια συνολική δαπάνη μισθοδοσίας.
  6. Επιτρέπεται ο διορισμός υπαλλήλων του ΕΛΟΤ ΑΕ στις θέσεις του Προέδρου, Διευθύνοντος Συμβούλου και των Γενικών Διευθυντών της εταιρείας και σε ανάλογες θέσεις άλλων νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα όπως αυτός έχει οριοθετηθεί με το άρθρο 1 του ν. 1256/1982.
  7. Σε περίπτωση αποχώρησης τους για οποιοδήποτε λόγο από τις παραπάνω θέσεις, επανέρχονται αυτοδικαίως στη θέση που κατείχαν πριν από το διορισμό τους.
  8. Αν η θέση αυτή δεν είναι κενή ή έχει καταργηθεί, θεωρούνται ότι κατέχουν ομοιόβαθμη προσωρινή θέση της κατηγορίας ή κλάδου τους που συνιστάται αυτοδικαίως και καταργείται επίσης αυτοδικαίως όταν αποχωρήσουν από την υπηρεσία.
  9. Η υπηρεσία στις παραπάνω θέσεις λογίζεται ως πραγματική υπηρεσία για ύλες τις συνέπειες.
  10. Οι υπάλληλοι της εταιρείας που διορίζονται στις θέσεις αυτές λαμβάνουν μόνον τις αποδοχές της θέσης αυτής.
  11. Οι αποδοχές της θέσης που κατείχαν πριν από το διορισμό τους διακόπτονται αυτοδικαίως.
  12. Οι υπάλληλοι ασφαλίζονται υποχρεωτικά στα ταμεία που ασφαλίζονταν πριν από το διορισμό τους στη νέα θέση και καταβάλλουν τα ποσά που κατέθεσαν τον τελευταίο μήνα πριν τον διορισμό τους προσαυξανόμενα κάθε φορά με τις νόμιμα καθοριζόμενες ποσοστιαίες αυξήσεις αυτών των ασφαλίστρων. 2.
  13. Υποχρεώσεις προς τους καταναλωτές.
2.  
    Όπου στοπαρόν καταστατικόγίνεται μνείατουν.2414/1996καιτου κωδ.ν.2190/1920 νοείται όπως αυτοί τροποποιούνται και ισχύουν εκάστοτε.
3.  
    Διατηρούν την ισχύ τους ο ν. 372/76. όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. καθώς και οι Κανονισμοί και Υπουργικές Αποφάσεις, που εκδόθηκαν κατ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, στην έκταση που δεν τροποποιούνται και δεν έρχονται σε αντίθεση με το ν. 2414/1996 και τον κωδ. ν. 2190/20. Άρθρο Δεύτερο Λοιπές ρυθμίσεις.
  • Το άρθρο 2 παρ. 1 Ν. 2414/1996 «Εκσυγχρονισμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 135).
  • Το Π.Δ. 64/1997 (ΦΕΚ Α 60).
  • Τις διατάξεις του Ν. 372/1976 «Περί συστάσεως και λειτουργίας Ελληνικού Οργανισμού Τυποποιήσεως (ΕΛΟΤ)» (ΦΕΚ Α’ 166).
  • Τη διάταξη του άρθρου 22 παρ. 4 του Ν. 1682/87 «Μέσα και όργανα αναπτυξιακής πολιτικής. Προγραμματικές συμφωνίες και αναπτυξιακές συμβάσεις, ένταξη επενδύσεων στα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα, τροποποίηση του Ν. 1262/1982 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 14).
  • Τις διατάξεις του Κωδ. Ν. 2190/1920 «περί Ανωνύμων Εταιρειών», όπως αυτές έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.
  • Το άρθρο 29α του Ν. 1558/1985 όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 2469/1997.
  • Την υπ αριθ. 6-97/28.2.1997 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΟΤ.
  • Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ή του προϋπολογισμού του ΕΛΟΤ.
  • Την υπ αριθμ. 260/1997 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία
ΝΟΜΟΣ 1920/2190 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1920/2190 1920
ΝΟΜΟΣ 1976/372 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1976/372 1976
ΝΟΜΟΣ 1982/1256 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1982/1256 1982
ΝΟΜΟΣ 1982/1262 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1982/1262 1982
ΝΟΜΟΣ 1985/1558 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1558 1985
ΝΟΜΟΣ 1987/1682 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1987/1682 1987
Ρύθμιση του θεσμού των Επιμελητηρίων, τροποποίηση των διατάξεων του V.-1712/1987 για τον εκσυγχρονισμό των επαγγελματικών οργανώσεων των εμπόρων, βιοτεχνών και λοιπών επαγγελματιών και άλλες διατάξεις. 1992/2081 1992
ΝΟΜΟΣ 1996/2114 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1996/2114 1996
Εκσυγχρονισμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και άλλες διατάξεις. 1996/2414 1996
Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις. 1997/2469 1997
Παράταση της προθεσμίας για την μετατροπή της ΔΕΗ, ΔΕΠΟΣ, ΔΕΦΑ, ΕΛΟΤ, ΕΟΜΜΕΧ, ΕΟΤ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΟΥΘ, ΟΑΘ σε Ανώνυμες Εταιρείες. 1997/64 1997