Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών Σχολείων.

loading...

Φόρτωση περιεχομένων ...


Εμφάνιση ολόκληρου του εγγράφου 

Άρθρο 1 "Σχολική Περιφέρεια"
1.  
    Όλα τα βιβλία σελιδομετρούνται και θεωρούνται από το Δ/ντή του σχολείου Οι εγγραφές πραγματοποιούνται από 1 μέχρι 15 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους, με την επιφύλαξη της παρ. 4 α του παρόντος άρθρου. Η εγγραφή γίνεται με αλφαβητική σειρά μια μόνο φορά κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο σχολείο, εκτός από τα στοιχεία του εδαφίου β΄ της παρούσης παραγράφου που επαναλαμβάνονται, προκειμένου να γίνει η επανεγγραφή του μαθητή. Όταν ο μαθητής διακόπτει τη φοίτησή του για δυο σχολικά έτη δεν εγγράφεται στην ίδια τάξη. Επανεγγραφή του γίνεται όταν επαναλάβει τη φοίτησή του στο σχολείο. Η ρύθμιση αυτή δεν απαλλάσσει το διευθυντή και τις αρμόδιες αρχές από την υποχρέωση αναζήτησης του μαθητή, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11 αυτού του Π.Δ. Στο βιβλίο καταχωρούνται τα εξής:.
  1. Κατάργηση ή συγχώνευση του σχολείου, στο οποίο ο μαθητής είναι εγγεγραμμένος, οπότε η μετεγγραφή γίνεται χωρίς την αίτηση του γονέα
  2. ονοματεπώνυμο, όνομα πατέρα και μητέρας, τόπος- νομός-ημερομηνία γέννησης, αριθμός μητρώου (για αγόρια) ή Δημοτολογίου (για κορίτσια) ιθαγένεια, θρήσκευμα, επάγγελμα πατέρα και μητέρας, διεύθυνση κατοικίας)
  3. Ίδρυση νέου σχολείου στην περιοχή της κατοικίας του μαθητή, οπότε, αφού γίνει ο καθορισμός των ορίων της σχολικής περιφέρειας του νέου σχολείου, η μετεγγραφή είναι υποχρεωτική και γίνεται χωρίς αίτηση του γονέα ή του κηδεμόνα
  4. Όταν συντρέχουν έκτακτοι λειτουργικοί λόγοι (αποσυμφόρηση του σχολείου ως προς τον αριθμό των μαθητών κ.ά.), ύστερα από απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου Δ/νσης ή Γραφείου Εκπ/σης, σε συνεργασία με τους Διευθυντές.
  5. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.
  6. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)
  7. Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών.
  8. Την ημέρα αυτή γίνεται εκκλησιασμός και πραγματοποιούνται σχετικές εκδηλώσεις, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό.
  9. Σε περίπτωση που η 30η Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή τις δύο πρώτες ώρες και το θέμα του εκκλησιασμού ρυθμίζεται μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ιερού ναού, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 13, του παρόντος Π.Δ.
  10. Όταν υπάρχει παιδαγωγική ανάγκη αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, σύμφωνα με το εδάφιο δ της παρ. 8 του άρθρου 13 αυτού του Π.Δ.
  11. Αν οι μαθητές μετακινούνται από 1/θ ή 2/θ σε πολυθέσιο σχολείο, (από 3/θέσιο και πάνω), εφόσον οι γονείς τους επιθυμούν τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπ/σης στα παιδιά τους
  12. Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα).
  13. Αλλαγή κατοικίας του μαθητή για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους που εκτιμώνται από το σύλλογο διδασκόντων ή από τον αρμόδιο Προϊστάμενο όταν ο σύλλογος διδασκόντων αδυνατεί να ικανοποιήσει το σχετικό αίτημα
  14. Αλλαγή κατοικίας ή περιβάλλοντος του μαθητή για σοβαρούς λόγους υγείας που πιστοποιούνται από κρατικό θεραπευτήριο
  15. Αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι αλλαγής της κατοικίας ή περιβάλλοντος του μαθητή, οι οποίοι πιστοποιούνται από ιατροπαιδαγωγική ή από κρατική κοινωνική υπηρεσία ή από το Σχολικό Σύμβουλο
  16. Δημιουργία ισοπληθών τμημάτων σε συστεγαζόμενα σχολεία, οπότε η μετεγγραφή γίνεται χωρίς την αίτηση του γονέα, αλλά με βάση προϋποθέσεις και όρους που προκαθορίζονται σε κοινή σύσκεψη των συλλόγων διδασκόντων, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 12 αυτού του προεδρικού διατάγματος
2.  
    Όταν σε ένα δήμο ή κοινότητα λειτουργούν περισσότερα από ένα σχολεία, η επωνυμία συμπληρώνεται με αύξοντα αριθμό κατά τη σειρά της ίδρυσής τους Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή. Όταν δεν υπάρχουν γονείς η αίτηση υποβάλλεται από το πρόσωπο που ασκεί την επιμέλεια ή την εποπτεία του ανηλίκου, όπως αποδεικνύεται από την προσκόμιση αντιγράφου της σχετικής δικαστικής απόφασης ή από την προσκόμιση ένορκης βεβαίωσης.
  1. Εκπρόθεσμες εγγραφές γίνονται με απόφαση του διευθυντή του σχολείου
  2. Λόγω των διακοπών των Χριστουγέννων, η πράξη κλεισίματος μπορεί να γίνει με ημερομηνία 8 Ιανουαρίου.
  3. Δεν κλείνονται το βιβλίο Βιβλιοθήκης και το Βιβλίο Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας, εκτός αν δοθεί σχετική εντολή των προϊστάμενων αρχών
  4. Το Βιβλίο Μητρώου και Προόδου των μαθητών θα κλείσει με τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους 1999 - 2000 (15 Ιουνίου του έτους 2000).
  5. Οι εγγραφές των μαθητών όλων των τάξεων για το σχολικό έτος 2000 - 2001 θα γίνουν σε νέο Βιβλίο Μητρώου και με νέα αρίθμηση.
  6. Αυτό θα επαναλαμβάνεται κάθε δεκαετία.
  7. Το ίδιο γίνεται και με το αλφαβητικό ευρετήριο των μαθητών, το οποίο τίθεται στο αρχείο μαζί με το Βιβλίο Μητρώου και Προόδου που αντιστοιχεί στην ίδια δεκαετία.
  8. Στις 31 Αυγούστου (λήξη σχολικού έτους) κλείνονται με απόφαση του Δ/ντή, το Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής, το Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων και το Βιβλίο Πράξεων Σχολικού Συμβουλίου
  9. Στις 31 Αυγούστου κλείνεται επίσης το Βιβλίο Πιστοποιητικών Σπουδής.
  10. Στο βιβλίο αυτό καταχωρούνται όσα πιστοποιητικά και αποδεικτικά μετεγγραφής εκδίδονται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, καθώς και αυτά που εκδίδονται από 16 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου.
  11. Λόγω των θερινών διακοπών, η πράξη κλεισίματος των βιβλίων που αναφέρονται στα παραπάνω δ και ε εδάφια μπορεί να γίνει με ημερομηνία 1η Σεπτεμβρίου. ΄Α ρ θ ρ ο 7 Εγγραφές μαθητών.
3.  
    Αλφαβητικό ευρετήριο μαθητών ( υπόδειγμα 3ο ). Ά ρ θ ρ ο 6 Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο Τα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα ορίζονται με ειδικά υποδείγματα της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και είναι τα ακόλουθα : (Αύξ. αρ. εγγραφής στο Βιβλ. Μητρώου και Προόδου, ονομ/μο, όνομα πατέρα και μητέρας, σχολικό έτος και τάξη πρώτης εγγραφής). Οι εκπ/κοί που διδάσκουν σε δύο ή περισσότερα σχολεία παίρνουν μέρος στις εκδηλώσεις του ενός μόνο σχολείου, που είναι αυτό στο οποίο έχουν οργανική θέση. Οι αποσπασμένοι και οι αναπληρωτές παίρνουν μέρος στις εκδηλώσεις του σχολείου, στο οποίο διδάσκουν τις περισσότερες ώρες.
  1. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν από την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης
  2. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
  3. Πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης
  4. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή
4.  
    Έκτακτες εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Νομάρχη όταν πρόκειται για εκδήλωση τοπικού ενδιαφέροντος. Ά ρ θ ρ ο 5 Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών. Μέχρι να φτάσει το αποδεικτικό, ο μαθητής γίνεται δεκτός με βάση το υπηρεσιακό σημείωμα που του χορηγείται, όταν κατατίθεται η αίτηση μετεγγραφής. Στις περιπτώσεις που μαθητής θα συνεχίσει τη φοίτηση σε σχολείο του εξωτερικού και η αποστολή του αποδεικτικού μέσω υπηρεσίας καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη, το αποδεικτικό παραδίδεται στο γονέα ή κηδεμόνα, ο οποίος υπογράφει σχετικό αποδεικτικό παραλαβής. από 11 Μαρτίου μέχρι 15 Ιουνίου.
  1. Στα συστεγαζόμενα σχολεία τα δικαιολογητικά εγγραφής των μαθητών της Α΄ τάξης συγκεντρώνονται, το διάστημα 1 με 15 Ιουνίου, από τους διευθυντές ή από επιτροπή που αποτελείται από ένα δάσκαλο κάθε σχολείου, οι δε μαθητές κατανέμονται ισομερώς προς τα λειτουργούντα τμήματα των σχολείων, με διαδικασία η οποία έχει προκαθοριστεί από το διδακτικό προσωπικό.
  2. Την κατανομή κάνουν οι διευθυντές με τα μέλη της επιτροπής που συγκέντρωσε τα δικαιολογητικά.
  3. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατανομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή, ανεξάρτητα από το σχολείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.
  4. Τα αδέλφια στα συστεγαζόμενα σχολεία εγγράφονται στο ίδιο σχολείο.
  5. Στις περιπτώσεις που νηπιαγωγεία λειτουργούν με εναλλασσόμενο ωράριο τα νήπια εγγράφονται σε νηπιαγωγείο της σχολικής περιφέρειας που ανήκουν, το οποίο έχει το ίδιο ωράριο εργασίας (ίδια βάρδια) με το δημοτικό σχολείο που φοιτούν τα αδέλφια τους, ανεξάρτητα αν σχολείο και νηπ/γείο είναι συστεγαζόμενα ή όχι.
5.  
    Έντυπα που αφορούν τη βαθμολογία του μαθητή και έλεγχος προόδου. Ά ρ θ ρ ο 2 Επωνυμία σχολείων. Ά ρ θ ρ ο 3 Σχολικό και διδακτικό έτος.
6.  
    Εμπιστευτικό πρωτόκολλο αλληλογραφίας Ο πρώην νομός Αττικής, ανεξάρτητα από τη διοικητική του διαίρεση, θεωρείται ενιαίος νομός και δεν μπορεί να γίνει εφαρμογή αυτής της παραγράφου για σχολεία που ανήκουν σ’ αυτόν. Αν η παραμονή του μαθητή παραταθεί πέραν του διμήνου, εκδίδεται πιστοποιητικό μετεγγραφής.
  1. Όταν διαπιστώνεται ότι ένας μαθητής έχει μικρότερη ηλικία, από αυτή που αντιστοιχεί στην τάξη φοίτησής του, τότε εντάσσεται σε τάξη αντίστοιχη της ηλικίας του, ανεξάρτητα εάν προέρχεται από ελληνικό σχολείο της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή ξένο σχολείο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής
  2. Καμία αντιστοιχία ή ισοτιμία τίτλου δεν μπορεί να γίνει χωρίς την προϋπόθεση της νόμιμης ηλικίας της αντίστοιχης τάξης που ισχύει στην Ελλάδα
  3. Όλα τα δικαιολογητικά των μαθητών που προέρχονται από το εξωτερικό είναι μεταφρασμένα από τις νόμιμες υπηρεσίες
7.  
    Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή τα μαθήματα λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή. Αν οι μαθητές αυτοί υστερούν στην ελληνική γλώσσα, εφόσον οι γονείς τους το επιθυμούν, το πρώτο έτος φοίτησής τους σε ελληνικό σχολείο δε βαθμολογούνται στο μάθημα της Γλώσσας, για το οποίο γίνεται μόνο περιγραφική αξιολόγηση. Ά ρ θ ρ ο 4 Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις. Η αντιστοιχία αυτή αποτελεί συγχρόνως και ισοτιμία των τίτλων σπουδών, η οποία βεβαιώνεται από το διευθυντή του σχολείου ή από τις προϊστάμενες του σχολείου αρχές.
8.  
    Βιβλίο Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας (β. ΕΜΔ). Στις υπόλοιπες τάξεις οι μαθητές εγγράφονται καταθέτοντας τον τίτλο ή το αποδεικτικό μετεγγραφής ή επίσημη βεβαίωση φοίτησης. Σε περίπτωση που κάποιο από τα δικαιολογητικά δεν προσκομισθεί αμέσως, ο γονέας ή ο κηδεμόνας αναλαμβάνει με δήλωσή του να το προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά δεν προσκομιστούν μέχρι 15 Ιουνίου, δεν εκδίδεται τίτλος σπουδών. Εφόσον ζητηθεί μπορεί να χορηγηθεί βεβαίωση φοίτησης, ενώ ο τίτλος εκδίδεται μετά την προσκόμιση των δικαιολογητικών.
9.  
    Βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων Η χορήγηση του αποδεικτικού μετεγγραφής είναι υποχρεωτική, όταν ο γονέας καταθέσει σχετική αίτηση.
10.  
    Βιβλίο πράξεων σχολικού συμβουλίου. Β΄ ΕΝΤΥΠΑ.
11.  
    Οι αδήλωτοι μαθητές (άρθρο 3 Ν.Δ. 762/70) εγγράφονται εφόσον κατά την κρίση του διευθυντή του σχολείου έχουν τη νόμιμη ηλικία και στη συνέχεια γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από το διευθυντή και τους γονείς ή τον κηδεμόνα για να εγγραφούν στα μητρώα ή δημοτολόγια δήμου ή κοινότητας. Εάν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους δεν έχει ρυθμιστεί η εγγραφή στα Δημοτολόγια ή Μητρώα των μαθητών αυτών, όπως και των μαθητών της προηγούμενης παραγράφου, αναγράφεται σχετική ένδειξη στους τίτλους Προόδου και Σπουδών. Με τη λήξη του διδακτικού έτους ο Διευθυντής υποβάλλει στον αρμόδιο Προϊστάμενο έκθεση για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την εγγραφή αδήλωτων μαθητών στην οποία αναφέρεται και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών.
12.  
    Στα σχολεία που λειτουργούν σε κοινωφελή ιδρύματα δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβουλίας εγγράφονται μαθητές, οι οποίοι καλύπτονται από το σκοπό του ιδρύματος. Τα κενά των τάξεων μπορούν να συμπληρώνονται από άλλους μαθητές, μετά από έγκριση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης Π.Ε.
13.  
    Καθυστέρηση εγγραφής στην Α΄ τάξη μπορεί να γίνει για σοβαρούς λόγους υγείας που πιστοποιούνται με βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή κρατικού θεραπευτηρίου, με την οποία προσδιορίζεται και ο χρόνος της δικαιολογημένης καθυστέρησης. Στην περίπτωση αυτή, όπως και στην περίπτωση της επόμενης παραγράφου, ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτησή του στο νηπιαγωγείο, εφόσον οι γονείς του το επιθυμούν, στο οποίο γίνεται δεκτός κατά προτεραιότητα και χωρίς κλήρωση.
14.  
    Εφόσον οι γονείς το επιθυμούν μπορεί να καθυστερήσει κατά ένα έτος η εγγραφή μαθητή στην Α΄ τάξη, όταν παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες να παρακολουθήσει το πρόγραμμα της Α΄ τάξης, όπως αυτό διαπιστώνεται από το Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής ή ύστερα από βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας
15.  
    Οι εγγραφές στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τη φοίτηση μαθητών στις μονάδες αυτές
16.  
    Η διαδικασία εγγραφής στα Πειραματικά σχολεία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. ΄Α ρ θ ρ οΜετεγγραφές μαθητών.
Άρθρο 9 "Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων"
1.  
    Μαθητές δημοτικού σχολείου κατατάσσονται μετά από κατατακτήριες εξετάσεις σε τάξη που δεν μπορεί να είναι ανώτερη από την τάξη που αντιστοιχεί στην ηλικία τους. Δικαίωμα κατατακτηρίων εξετάσεων έχουν :. Από τη στιγμή που αρχίζει η συστέγαση λειτουργούν όλα με τις ίδιες συνθήκες ωραρίου εργασίας, χρησιμοποίησης γραφείων, αιθουσών, λοιπών χώρων και παίρνονται τα μέτρα εκείνα που εξασφαλίζουν την ισοτιμία των σχολείων και τη φοίτηση των μαθητών σε ισοπληθή τμήματα.
  1. Όσοι δεν φοίτησαν καθόλου ή διέκοψαν τη φοίτηση και διδάχτηκαν “κατ’ οίκον” για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, που εκτιμώνται από το σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος υποβάλλει σχετική πρόταση στον Προϊστάμενο της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης που παίρνει και την τελική απόφαση
  2. Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να μετέχει και ο Σχολικός Σύμβουλος.
  3. Όσοι δεν φοίτησαν καθόλου ή διέκοψαν τη φοίτηση και διδάχτηκαν «κατ΄ οίκον» για σοβαρούς λόγους υγείας που πιστοποιούνται με βεβαίωση κρατικού θεραπευτηρίου, από την οποία φαίνεται η αδυναμία του μαθητή να φοιτά στο σχολείο
  4. Όσοι προέρχονται από ειδικά σχολεία και οι γονείς τους επιθυμούν την κατάταξή τους σε τάξη ανάλογα με την πρόοδο που παρουσιάζουν
  5. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιείται, με ευθύνη του Δ/ντή, συνάντηση με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, στους οποίους χορηγείται έλεγχος προόδου, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση σύμφωνα με την περίπτωση Β (έντυπα) παραγρ. 5 του άρθρου 6 αυτού του Π.Δ. Οι συναντήσεις με τους γονείς κατά τάξη ή σχολείο γίνονται σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων σ’ αυτές και εκτός ωρών διδασκαλίας, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 13 του Ν. 1566/85.
  6. Έλληνες και ομογενείς με ξένη υπηκοότητα που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού και στον τόπο της διαμονής τους δεν λειτουργούσε αναγνωρισμένο ελληνικό σχολείο, σύμφωνα με βεβαίωση της Δ/νσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας ή προξενικής αρχής ή άλλης αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών
  7. Αλλοδαποί και Έλληνες μαθητές που προέρχονται από χώρες όπου επικρατεί έκρυθμη κατάσταση λόγω εκτάκτων γεγονότων και αδυνατούν να προσκομίσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, εφόσον κατά την κρίση του διευθυντή έχουν τη νόμιμη ηλικία, όπως αυτό προκύπτει από άλλα έγγραφα ή από δηλώσεις των γονέων ή των κηδεμόνων των μαθητών
  8. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο βιβλίο πράξεων του διδακτικού προσωπικού και γνωστοποιούνται στους γονείς.
  9. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτουν προβλήματα.
  10. Οι γονείς καλούνται να ενημερωθούν :
  11. (1) για τη σχολική εργασία και την πρόοδο των παιδιών τους (2) για γενικότερα θέματα αγωγής και επιμόρφωσης γονέων.
  12. Για ειδικές περιπτώσεις Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών που έχουν ηλικία μεγαλύτερη απ’ αυτή που αντιστοιχεί στην τάξη που φοιτούν, αλλά δεν υπερβαίνει το όριο της υποχρεωτικής φοίτησης, με αιτιολογημένη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο, μπορεί να γίνει κατάταξη, μετά από σχετικές εξετάσεις, σε τάξη ανάλογη με το γνωστικό τους επίπεδο, η οποία θα είναι αντίστοιχη ή μικρότερη της χρονολογικής τους ηλικίας
  13. Οι συγκεντρώσεις αυτές πραγματοποιούνται προκειμένου οι γονείς:
  14. (1) να ενημερωθούν σε θέματα λειτουργίας του σχολείου και (2) να παρακολουθήσουν προγράμματα επιμόρφωσης.
  15. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων των μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, ο δάσκαλος της τάξης συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου, το σχολικό σύμβουλο και ασφαλώς με τους ενδιαφερόμενους γονείς, οι οποίοι μπορούν ακόμη να καλούνται και μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος όταν ο δάσκαλος το κρίνει απαραίτητο.
  16. Η συνεργασία της σχολικής μονάδας και του σχολικού συμβούλου της Δημοτικής Εκπαίδευσης, μετά από συνεννόηση μεταξύ τους, μπορεί να επεκτείνεται στο σχολικό σύμβουλο της Ειδικής Αγωγής ή και σε άλλους ειδικούς επιστήμονες για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του προβλήματος.
2.  
    Έλεγχος φοίτησης Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι δυνατό να τροποποιείται η έναρξη και λήξη των μαθημάτων αναλόγως των τοπικών συνθηκών. Λόγω έκτακτων καταστάσεων μπορούν να γίνουν αλλαγές στο ωράριο εργασίας, για συγκεκριμένες ημέρες ή ώρες, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ή του οικείου Νομάρχη μετά από σχετική έγκριση του Υπουργού Παιδείας.
  1. Η παραπομπή των μαθητών σε κατατακτήρια εξέταση γίνεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
  2. Για τη διεξαγωγή της εξέτασης συγκροτείται τριμελής επιτροπή, η οποία κατά την κρίση της, υποβάλλει το μαθητή σε γραπτή ή προφορική δοκιμασία και προτείνει την τάξη, στην οποία είναι ικανός να καταταχθεί.
  3. Η τελική κατάταξη και η εγγραφή γίνεται μετά από την έγκριση του πρακτικού της επιτροπής από το σύλλογο διδασκόντων.
  4. Όταν μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα και οι γονείς ή ο κηδεμόνας τους δεν επικοινωνούν με το σχολείο, παρ’ όλες τις ειδοποιήσεις, αναζητείται η οικογένειά του μέσω της δημοτικής ή αστυνομικής αρχής.
  5. Στα 1/θ και 2/θ δημοτικά σχολεία η επιτροπή συμπληρώνεται από δασκάλους γειτονικών σχολείων και συγκροτείται από τον Προϊστάμενο της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης, μετά από πρόταση του Προϊσταμένου του σχολείου.
  6. Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης ή του Γραφείου Π.Ε. αναζητεί το μαθητή σε όλα τα σχολεία του νομού.
  7. Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο Προϊστάμενος υποβάλλει σχετική αναφορά στη Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που συνοδεύεται από έκθεση, η οποία περιέχει τα στοιχεία της έρευνας που έγινε.
  8. Η αναζήτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας γίνεται από τη Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του Υπουργείου Εθν.
  9. Παιδείας και Θρησκ/των.
  10. Ά ρ θ ρ ο 12 Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων.
3.  
    Στα συστεγαζόμενα σχολεία, εφόσον ο αριθμός των μαθητών δεν επιτρέπει τη λειτουργία τους σύμφωνα με τις προβλεπόμενες οργανικές τους θέσεις, με απόφαση του Προϊσταμένου Δ/νσης ή Γραφ. Π.Ε., μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία τμημάτων, με προτεραιότητα αναστολής της λειτουργίας τμημάτων που ανήκουν στα σχολεία των οποίων οι τάξεις έχουν διπλά τμήματα. Η κατανομή των μαθητών των τμημάτων, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται, γίνεται από τους Διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων σε αντίστοιχα τμήματα του συγκροτήματος, με κριτήρια που έχουν καθοριστεί και αφού ληφθεί υπόψη το εδάφιο β της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του παρόντος Π.Δ.
  1. Παραπομπή μαθητών των προαναφερομένων περιπτώσεων μπορεί να γίνει για κατατακτήρια αλλά και για προαγωγική ή απολυτήρια εξέταση, οπότε, αν είναι επιτυχής, χορηγείται ο αντίστοιχος τίτλος ή αποστέλλεται στο Γυμνάσιο κατά περίπτωση.
  2. Ο μαθητής που έλαβε τίτλο σπουδών συμπεριλαμβάνεται στο αντίγραφο μητρώου που αποστέλλεται στη Δ/νση ή στο Γραφείο Εκπαίδευσης.
  3. Σε κάθε περίπτωση η κατάταξη γίνεται στην αντίστοιχη της ηλικίας του ή σε μικρότερη τάξη.
  4. Η κατατακτήρια εξέταση γίνεται στο σχολείο όπου φοιτά ο μαθητής, κατά τη διάρκεια του πρώτου ή του δεύτερου τριμήνου.
  5. Η προαγωγική ή απολυτήρια εξέταση γίνεται από 1 έως 10 Ιουνίου και από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου στο σχολείο που είχε εγγραφεί ο μαθητής πριν διακόψει τη φοίτηση.
  6. Αν δεν έχει προηγηθεί εγγραφή σε κανένα σχολείο, ο μαθητής υποβάλλει μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά και πιστοποιητικό γέννησης και η εξέταση γίνεται στο δημόσιο σχολείο στη σχολική περιφέρεια του οποίου διαμένει ο μαθητής, μετά από αίτηση που υποβάλλεται στο διευθυντή του σχολείου.
  7. Σε όλες τις περιπτώσεις για τη διεξαγωγή της εξέτασης ακολουθείται η διαδικασία που αναφέρεται στη παράγραφο 2 του άρθρου αυτού.
  8. Στα συστεγαζόμενα σχολεία το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ύστερα από συνεργασία των Διευθυντών και του διδακτικού προσωπικού των σχολείων αυτών, ώστε να διευκολύνεται η συμπλήρωση του ωραρίου των εκπ/κών από το ένα σχολείο στο άλλο και να εξασφαλίζονται όλες οι δυνατότητες εφαρμογής ενιαίου ωρολογίου προγράμματος, όπως ορίζεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 12 αυτού του Προεδρικού Διατάγματος
4.  
    Όσοι έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικία της υποχρεωτικής φοίτησης και επιθυμούν να αποκτήσουν απολυτήριο δημοτικού σχολείου, υποβάλλονται σε γραπτή και προφορική δοκιμασία. Η συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο γίνεται όταν στο συστεγαζόμενο δεν υπάρχουν διαθέσιμες ώρες για συμπλήρωση ή όταν αυτό συντελεί στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σε επίπεδο γραφείου εκπ/σης. Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης ή του Γραφείου Π. Εκπ/σης συγκεντρώνει τις αιτήσεις και με πράξη του ορίζει το σχολείο που θα γίνουν οι εξετάσεις, ο Διευθυντής του οποίου εκδίδει τον τίτλο σπουδών, αν αυτές είναι επιτυχείς. Για τη διεξαγωγή των εξετάσεων εφαρμόζονται ανάλογα τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού. Στη Δ/νση ή στο Γραφείο Εκπ/σης αποστέλλονται το πρακτικό των κατατακτηρίων εξετάσεων και η κατάσταση αυτών, στους οποίους χορηγήθηκε τίτλος σπουδών, ο τύπος του οποίου είναι αυτός που καθορίζεται με τη Φ.7/351/Γ1/1027/22-8-1995 υπουργική απόφαση ή με άλλη παρόμοια που θα εκδοθεί σε αντικατάσταση αυτής. Στην ίδια διαδικασία μπορούν να πάρουν μέρος και όσοι απώλεσαν τον τίτλο σπουδών.
5.  
    Κάθε μάθημα διδάσκεται από έναν μόνο εκπαιδευτικό στους μαθητές ενός τμήματος. Εξαίρεση μπορεί να αποτελέσει το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστική Αγωγή - Μουσική Αγωγή). ΄Α ρ θ ρ ο 11 Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης. Το ίδιο συμβαίνει και όταν τμήμα ή τμήματα ενός σχολείου έχουν παράλληλη λειτουργία με άλλο σχολείο. Σε όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία με κοινό ή όχι ωράριο εργασίας μπορούν να πραγματοποιούνται κοινές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.
6.  
    Το διδακτικό προσωπικό των συστεγαζόμενων σχολείων συνέρχεται σε κοινές συνεδριάσεις σύμφωνα με το εδάφιο δ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 αυτού του Π.Δ., καθώς και τα σχολικά συμβούλια αυτών των σχολείων. Στις κοινές αυτές συνεδριάσεις προεδρεύουν εκ περιτροπής οι διευθυντές των σχολείων. Μεταξύ των σκοπών των κοινών συνεδριάσεων είναι η καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας, ώστε τα σχολεία αυτά να λειτουργούν κάτω από το πνεύμα ενιαίας σχολικής μονάδας, καθώς και ο συντονισμός των ενεργειών για την επίτευξη των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
7.  
    Σε περίπτωση που εκδηλώνονται διαφωνίες μεταξύ των συλλόγων των συστεγαζόμενων σχολείων, την ευθύνη για την τελική πρόταση και απόφαση έχουν, ανάλογα με το θέμα, ο Σχολικός Σύμβουλος ή ο Προϊστάμενος της Δ/νσης ή του Γραφείου Π.Ε. Η πρόταση αυτή και η απόφαση δεν μπορούν να αφίστανται από τον ενιαίο τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις και υποχρεώσεις μεταξύ των εκπ/κών και τις ίσες ευκαιρίες μεταξύ των μαθητών.
8.  
    Με υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους της Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας μπορούν να ρυθμίζονται λοιπά θέματα που αφορούν τη λειτουργία των συστεγαζόμενων σχολείων
Άρθρο 13 "Θέματα λειτουργίας σχολείων"
1.  
    Κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα αυτού του Προεδρικού Διατάγματος καταργείται Κατά τις συναντήσεις αυτές συζητιούνται εκτός των άλλων θέματα που αφορούν την πορεία της εφαρμογής του εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε επίπεδο τάξης και σχολείου. Κατά την κρίση του Σχολικού Συμβούλου, στις συναντήσεις αυτές μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι εκπ/κοί της περιφέρειας ή ομάδες εκπ/κών κατά σχολεία ή τάξεις. Συνολικά οι εκπ/κοί δεν μπορούν να συμμετέχουν σε περισσότερες από δύο συναντήσεις ανά διδακτικό έτος. Ο περιορισμός αυτός αφορά μόνο τις επιμορφωτικές συναντήσεις αυτής της παραγράφου.
  1. Ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει σύμφωνα με την παράγραφο 2 της περίπτωσης ΣΤ΄ του άρθρου 11 του Ν. 1566/85 και τα σχετικά πρακτικά καταχωρούνται στο αντίστοιχο βιβλίο, όπου υπογράφουν οι συμμετέχοντες.
  2. Οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφία και δεσμεύουν και όσους μειοψηφούν.
  3. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου - Διευθυντή.
  4. Το ίδιο ισχύει και για τις συνεδριάσεις του σχολικού συμβουλίου και των κοινών συνεδριάσεων των συστεγαζόμενων σχολείων.
  5. Οι αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αντιστρατεύονται τους σκοπούς και τις αρχές της εκπαίδευσης
  6. Θέματα που είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις
  7. Τα συστεγαζόμενα σχολεία διατηρούν την αυτοτέλειά τους και ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου πραγματοποιεί τις προβλεπόμενες συνεδριάσεις.
  8. Πέραν απ’ αυτές πραγματοποιούνται κοινές συνεδριάσεις όλων των διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων για θέματα που αφορούν την κοινή λειτουργία τους και τη συγκρότηση κοινών ομάδων που θα αναλάβουν καθήκοντα και αρμοδιότητες (εκδηλώσεις, προγραμματισμός, εποπτικά μέσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, εφημερεύοντες κ.α.).
  9. Στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων μπορούν να συμμετέχουν ο Σχολικός Σύμβουλος και ο αρμόδιος Προϊστάμενος, ανάλογα με το αντικείμενο, όταν κρίνεται απαραίτητο απ’ αυτούς ή καλούνται από το δ/ντή
2.  
    Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών Οι συσκέψεις αυτές μπορούν να γίνονται και τις ώρες 12.00 με 14.00.
  1. Με πράξη του συλλόγου διδασκόντων ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους.
  2. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του διευθυντή και στο γραφείο των εκπ/κών.
  3. Κατά τη σύνταξη των κανόνων εφημερίας δίνεται προτεραιότητα στην επιτήρηση και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.
  4. Επίσης ορίζεται ο χρόνος προσέλευσης των εφημερευόντων, που δεν μπορεί να είναι μικρότερος των δεκαπέντε (15΄) λεπτών πριν την έναρξη των μαθημάτων, καθώς και ο χρόνος αναχώρησής τους.
  5. Η κατάσταση με τα ονόματα των εφημερευόντων δεν υπόκειται σε έγκριση από τις προϊστάμενες αρχές του σχολείου, αλλά μπορεί να περιλαμβάνεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα που υποβάλλεται στο σχολικό σύμβουλο για ενημέρωσή του.
  6. Κατάσταση εφημερίας μπορεί να γίνει για όλο το σχολικό έτος ή για μικρότερο χρονικό διάστημα.
  7. Αντικατάσταση εφημερεύοντος και αλλαγή της ημέρας εφημερίας γίνεται μόνο από το διευθυντή του σχολείου.
  8. Η εφημερία δεν ανήκει στις πρόσθετες υπηρεσίες (παράγραφος 8, άρθρο 13 του Ν. 1566/85) και απ’ αυτή απαλλάσσονται μόνο ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου και όσοι αναφέρονται στο εδάφιο στ αυτής της παραγράφου.
  9. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μπορεί να απαλλαγεί εκπ/κός από την εφημερία, όταν διαπιστώνεται ότι ειδικός λόγος δεν του επιτρέπει να εκτελεί τα ειδικά αυτά καθήκοντα.
  10. Ο αριθμός των εφημερευόντων ορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων.
  11. Για τον ορισμό του λαμβάνεται υπόψη η οργανικότητα του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών, η έκταση και η ιδιομορφία του σχολικού χώρου, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής επιτήρηση των μαθητών.
  12. Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών στο προαύλιο την ώρα των διαλειμμάτων, εφαρμόζεται ειδικό πρόγραμμα εφημερίας που περιλαμβάνει και επιτήρηση κατά όροφο
  13. Οι εκπ/κοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία κάνουν εφημερία μόνο στο ένα, σ’ αυτό που είναι οργανικά τοποθετημένοι.
  14. Καθήκοντα εφημερίας δεν ανατίθενται σε εκπ/κούς που διδάσκουν σε τρία και περισσότερα σχολεία, όταν τουλάχιστο το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο.
  15. Τα σχολεία που συλλειτουργούν σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 12 του παρόντος Π.Δ., καταρτίζουν κοινό πίνακα εφημερευόντων, ώστε όλοι οι εκπ/κοί του συγκροτήματος, ανεξάρτητα από το σχολείο στο οποίο ανήκουν, να πραγματοποιούν τον ίδιο εβδομαδιαίο αριθμό εφημεριών.
  16. Η επιτήρηση γίνεται χωρίς διάκριση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το σχολείο που φοιτούν.
  17. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση του διευθυντή ή του δασκάλου της τάξης με τους γονείς ή κηδεμόνες
  18. Υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα.
  19. Γι’ αυτό εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους μαθητές και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται απ’ αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές.
  20. Από το δάσκαλο της τάξης μπορούν να οριστούν επιμελητές.
  21. Ο αριθμός των επιμελητών και τα καθήκοντά τους καθορίζονται μετά από συνεργασία του δασκάλου και των μαθητών.
3.  
    Από τη δημοσίευση του παρόντος παύουν να ισχύουν:
  1. Γενικά:
  2. (1) Οι μετακινήσεις - επισκέψεις εκτός σχολείου διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
  3. - Ημερήσια διδακτική εκδρομή - Διδακτικές επισκέψεις - συμμετοχή σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες (2) Και οι δύο κατηγορίες εντάσσονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και υπηρετούν διδακτικούς και παιδαγωγικούς σκοπούς του αναλυτικού προγράμματος.
  4. Αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ετήσιου σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου, σε επίπεδο τάξης και σχολικής μονάδας, και δεσμεύουν για τη συμμετοχή όλους τους εκπαιδευτικούς.
  5. (3) Όλες οι μετακινήσεις εκτός νομού, εγκρίνονται από τον Προϊστάμενο της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης.
  6. (4) Οι μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις εξόδους από το σχολείο, παραμένουν στην οικία τους μετά από έγκαιρη ενημέρωση των γονέων τους.
  7. (5) Όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου (δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων) που συνοδεύει τους μαθητές δικαιούται τις νόμιμες αποζημιώσεις για εκτός έδρας μετακίνηση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που παίρνουν μέρος στην έξοδο.
  8. (6) Όλες οι μετακινήσεις εκτός σχολείου (εκδρομή, τακτικές και έκτακτες επισκέψεις) στο σύνολό τους δεν υπερβαίνουν τις εννιά (9) για κάθε διδακτικό έτος και καταγράφονται στο ημερολόγιο σχολικής ζωής.
  9. Ημερήσια διδακτική εκδρομή:
  10. Κάθε δημοτικό σχολείο μπορεί να πραγματοποιεί μία ολοήμερη εκδρομή κατά σχολικό έτος, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, στην οποία μπορούν να πάρουν μέρος και οι γονείς των μαθητών μετά από σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων.
  11. Σε κάθε περίπτωση όμως, την ευθύνη για την εφαρμογή του προγράμματος και την επιτήρηση των μαθητών την έχουν οι εκπ/κοί και όχι οι γονείς.
  12. Η εκδρομή αυτή γίνεται κατά σχολείο ή κατά τάξεις (όχι κατά τμήμα) και εξυπηρετεί γενικούς εκπ/κούς σκοπούς.
  13. Πολυήμερες εκδρομές για μαθητές δημοτικών σχολείων δεν επιτρέπονται, εκτός από αυτές που πραγματοποιούνται στα πλαίσια των ανταλλαγών στο εσωτερικό ή εξωτερικό και της φιλοξενίας ειδικών φορέων, μετά από απόφαση του Υπουργού Παιδείας.
  14. Ημερήσια εκδρομή πραγματοποιείται με την προϋπόθεση ότι θα συμμετέχουν σ’ αυτή τα 3/4 των μαθητών κάθε τάξης (όχι του τμήματος), για τους οποίους κατατίθεται στο σχολείο σχετική δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα.
  15. Στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων αναφέρονται ο τόπος πραγματοποίησης της εκδρομής, ο χρόνος αναχώρησης, ο πιθανός χρόνος επιστροφής, το μέσο μεταφοράς, το δρομολόγιο που θα ακολουθηθεί καθώς και το όνομα του αρχηγού (όταν απουσιάζουν ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής) και των υπευθύνων των τμημάτων.
  16. Αντίγραφο του πρακτικού υποβάλλεται στο Σχολικό Σύμβουλο και στον αρμόδιο Προϊστάμενο για ενημέρωση, με την επιφύλαξη της περίπτωσης (3) του εδαφίου α της παρούσης παραγράφου.
  17. Διδακτικές επισκέψεις - συμμετοχή σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες :
  18. Παρέχεται η δυνατότητα στις τάξεις και τις σχολικές μονάδες να επιλέγουν με προσοχή τους επισκέψιμους χώρους ιστορικής και πολιτιστικής αναφοράς (Μουσεία, Θέατρα, Χώροι Εκθέσεων, Βιβλιοθήκες, Εργαστήρια), μονάδες παραγωγής, αξιοθέατα κτλ. και να οργανώνουν στη συνέχεια τις επισκέψεις τους, οι οποίες δεν θα γίνονται κατά τρόπο τυχαίο και αποσπασματικό, αλλά με προγραμματισμένες δράσεις και ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  19. Οι διδακτικές επισκέψεις και η συμμετοχή των μαθητών σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να πάρει μέρος όλο το σχολείο ή μερικές τάξεις, έχουν διάρκεια μιας ή περισσοτέρων διδακτικών ωρών ή μπορούν και να παραταθούν πέραν του ωραρίου λειτουργίας, μέχρι και δύο διδακτικές ώρες, για τις περιπτώσεις που αυτό καθίσταται αναγκαίο για την ολοκλήρωση της επίσκεψης.
  20. Ορίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και εντάσσονται στον ετήσιο ή τριμηνιαίο προγραμματισμό ο οποίος υποβάλλεται στο Σχολικό Σύμβουλο.
  21. Ο Σχολικός Σύμβουλος μπορεί να διατυπώνει τις δικές του τυχόν παρατηρήσεις και προτάσεις για το περιεχόμενο του σχεδιασμού.
  22. Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται έκτακτες επισκέψεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες, για τις οποίες ενημερώνονται τόσο ο Σχολικός Σύμβουλος όσο και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή του Γραφείου Εκπαίδευσης.
  23. Ο ακριβής τόπος, το μέσο μεταφοράς, η ημέρα και οι ώρες πραγματοποίησης των επισκέψεων, εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων γνωστοποιούνται έγκαιρα, γραπτά ή προφορικά, στο Σχολικό Σύμβουλο και στον αρμόδιο Προϊστάμενο και αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής που αναφέρεται στην επόμενη παράγραφο.
  24. Ειδικές ρυθμίσεις:
  25. (1) Λεπτομέρειες για τις εκδρομές, τις επισκέψεις και τις λοιπές δραστηριότητες καθώς και γι΄ αυτές που αφορούν τη σχολική ζωή ρυθμίζονται με υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους της Δ/νσης Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΕΠΘ, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
  26. (2) Επισκέψεις με διανυκτέρευση για ειδικούς λόγους εντός ή και εκτός Ελλάδας πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  27. Οι διδακτικές επισκέψεις στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης, πραγματοποιούνται με έγκριση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Π.Ε. και μπορεί να περιλαμβάνουν και διανυκτέρευση.
  28. (3) Η πραγματοποίηση χωριστής ημερήσιας εκδρομής από μια τάξη γίνεται εφόσον αυτό το επιβάλλουν ιδιαίτεροι παιδαγωγικοί λόγοι και πάντοτε ύστερα από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
  29. Οι διατάξεις του Π.Δ. 155/78 που αφορά την αντιστοιχία των τίτλων, τις εγγραφές και κατατακτήριες εξετάσεις μαθητών δημοτικού σχολείου.
4.  
    Η ισχύς του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
  1. Μέρος της σχολικής ζωής αποτελούν οι αναφερόμενες στην προηγούμενη παράγραφο εκδρομές και επισκέψεις, καθώς και οι κάθε είδους εκδηλώσεις και δραστηριότητες που ικανοποιούν τις ανάγκες του διδακτικού προγράμματος και φέρνουν το παιδί σε επαφή με τη σύγχρονη πραγματικότητα και με έργα πολιτισμικής αξίας σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο.
  2. Μεταφορά ωραρίου εργασίας σε άλλη βάρδια για την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων μπορεί να γίνει με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την οποία ενημερώνονται ο αρμόδιος προϊστάμενος και ο σχολ. σύμβουλος.
  3. Από παιδαγωγική, πολιτιστική και εθνική πλευρά κρίνεται σκόπιμο όλοι οι μαθητές να διευκολυνθούν κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής φοίτησης να επισκεφθούν - σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο 3 - χώρους και κορυφαία μνημεία της εθνικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
  4. Στόχος είναι να προσεγγίσουν την εθνική πολιτιστική κληρονομιά , να τη γνωρίσουν, να την αγαπήσουν και να τη σεβαστούν.
  5. Προτεραιότητα δίνεται σε κάθε είδους μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, διάφορες εκθέσεις, αρχιτεκτονικά μνημεία (αρχαίας, μεσαιωνικής, σύγχρονης εποχής), εκκλησίες, εργαστήρια καλλιτεχνών, θέατρα, χώρους παραστάσεων, συναυλιών κ.ά.
  6. Στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου κλιμακίων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών και άλλων πνευματικών ανθρώπων ή ειδικών επιστημόνων που καλούνται στο σχολείο ή την τάξη.
  7. Οι δραστηριότητες αυτές εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και πραγματοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή και του διδακτικού προσωπικού.
  8. Η οργάνωση των μαθητικών κοινοτήτων, του σχολικού συνεταιρισμού, εκθέσεων έργων των μαθητών, σχολικών εορτών, εκθέσεων βιβλίων, η συμμετοχή του σχολείου σε τοπικές πολιτιστικές εκδηλώσεις, η χορωδία, ο χορός, οι αθλητικοί αγώνες, οι επισκέψεις για παρακολούθηση αθλητικών, καλλιτεχνικών και λαϊκών εκδηλώσεων αποτελούν επίσης μέρος της σχολικής ζωής και του πολιτισμού
5.  
    Εκτός από την περίπτωση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου σε καμιά άλλη περίπτωση δεν πραγματοποιούνται επιμορφωτικές συναντήσεις (σεμινάρια) κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, χωρίς άδεια του Υπουργείου Παιδείας. Ά ρ θ ρ ο 15 Τελικές διατάξεις.
  1. Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπ/κών που εφημερεύουν.
  2. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, η προσευχή πραγματοποιείται στην αίθουσα κάθε τάξης.
  3. Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν υποχρεωτικά στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό και επιβλέπουν το τμήμα τους.
  4. Η συμμετοχή και των μη ορθοδόξων εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για την επιτήρηση των μαθητών τους.
  5. Η συμμετοχή των ετερόδοξων μαθητών στην πρωινή προσευχή γίνεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο εδάφιο δ της παραγράφου 10 αυτού του άρθρου.
  6. Η σημαία παραμένει ανηρτημένη στον ιστό του σχολείου, όπως σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες κατά τις εργάσιμες ημέρες.
  7. Υποστολή της σημαίας γίνεται όταν αυτό κριθεί σκόπιμο από το σύλλογο διδασκόντων ή οριστεί από τις αρμόδιες αρχές.
  8. Επίσημη έπαρση της σημαίας γίνεται:
  9. (1) την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα (από το σχολείο της πρωινής βάρδιας) (2) τις εθνικές επετείους και τις τοπικές εθνικές εορτές (3) όταν κρίνεται σκόπιμο από το σύλλογο διδασκόντων ή ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές.
6.  
    Ενδυμασία μαθητών. Για τους μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού σχολείου δεν προβλέπεται ομοιόμορφη ενδυμασία, η δε εμφάνισή τους στις παρελάσεις ή άλλες σχολικές εκδηλώσεις με ομοιόμορφη ενδυμασία γίνεται ύστερα από απόφαση του σχολικού συμβουλίου.
7.  
    Σχολεία εφαρμογής νέων προγραμμάτων
  1. Με πρόταση του Σχολικού Συμβούλου και σύμφωνη γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καθώς και με πρόταση Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου μπορούν να εφαρμόζονται, μετά από έγκριση του Υπουργού Παιδείας, σε δημοτικά σχολεία της περιφέρειας δοκιμαστικά νέα προγράμματα ή νέες μορφές σχολείου
  2. Με πρόταση της Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με απόφαση του Υπουργού Παιδείας μπορούν να επιλέγονται σχολεία περιφερειών ή νομών ή μεμονωμένες σχολικές μονάδες για εφαρμογή προγραμμάτων που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο, καθώς και για δοκιμαστική εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας, διαδικασίας αξιολόγησης, ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων και δοκιμαστική χρήση διδακτικών βιβλίων και εποπτικών μέσων διδασκαλίας
  3. Οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, ρυθμίζονται με υπουργική απόφαση
8.  
    Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου
  1. Κανένας χαρακτηρισμός που αφορά τη διαγωγή των μαθητών δεν καταχωρείται στο βιβλίο Μητρώου και Προόδου και στα άλλα βιβλία και υπηρεσιακά έγγραφα
  2. Οι μαθητές του σχολείου, ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου καθώς και το σχολικό περιβάλλον.
  3. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για τη συνεργασία των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους και παρωθούνται να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική ζωή.
  4. Προβλήματα συμπεριφοράς αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας μεταξύ του διευθυντή και των εκπαιδευτικών με τους γονείς και με τους σχολικούς συμβούλους, για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
  5. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  6. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται
  7. Η αλλαγή περιβάλλοντος του μαθητή είναι μέτρο παιδαγωγικού ελέγχου και μπορεί να γίνει με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, όταν πρόκειται για αλλαγή τμήματος ή με τη συναίνεση του γονέα, όταν πρόκειται για αλλαγή σχολείου
9.  
    Εκκλησιασμός Ο εκκλησιασμός των μαθητών κατά σχολείο ή τάξη πραγματοποιείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και με τη συνοδεία των εκπ/κών στις παρακάτω περιπτώσεις:
  1. Την εορτή των Τριών Ιεραρχών και τις εθνικές εορτές, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτού του Προεδρικού διατάγματος
  2. Την ημέρα του Πολιούχου, όταν οι τοπικές συνθήκες του εορτασμού το επιτρέπουν
  3. Μια φορά το μήνα σε εργάσιμη ημέρα, τις δύο πρώτες ώρες, μετά από συνεννόηση με τους υπευθύνους του ιερού ναού και εφ’ όσον εξασφαλίζονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβαση των μαθητών
  4. Εκτάκτως μέχρι τρεις φορές το διδ. έτος, όταν κρίνεται σκόπιμο από το σύλλογο διδασκόντων, σε ώρες λειτουργίας ή μη του σχολείου.
10.  
    Μη Ορθόδοξοι μαθητές
  1. Μαθητές που ανήκουν σε άλλο δόγμα ή άλλο θρήσκευμα δεν συμμετέχουν στον εκκλησιασμό, εφόσον οι γονείς τους το ζητήσουν με γραπτή δήλωση.
  2. Όταν ένας από τους γονείς ανήκει σε άλλο δόγμα ή θρησκεία, για να γίνει απαλλαγή χρειάζεται κοινή δήλωση των γονέων.
  3. Αν οι γονείς είναι διαζευγμένοι ισχύει η δήλωση του γονέα που έχει την επιμέλεια, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 αυτού του Π.Δ. Οι γονείς των μη ορθόδοξων μαθητών ενημερώνονται έγκαιρα για την ημέρα και την ώρα του εκκλησιασμού ώστε αυτοί να οδηγηθούν στο σχολείο μετά τη λήξη του.
  4. Όταν ο εκκλησιασμός γίνεται έκτακτα ή δεν ειδοποιούνται οι γονείς και κηδεμόνες των παραπάνω μαθητών, η απασχόληση και η επιτήρησή τους γίνεται με ευθύνη του σχολείου.
  5. Οι προαναφερόμενοι μαθητές συμμετέχουν στον εορτασμό των εθνικών επετείων και στις άλλες εκδηλώσεις του σχολείου.
  6. Οι παραπάνω μαθητές απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών και με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ορίζεται ο τρόπος απασχόλησής τους εντός ή εκτός της αίθουσας ή σε άλλη αίθουσα, την ώρα της διδασκαλίας του μαθήματος αυτού
  7. Αν οι γονείς τους επιθυμούν να αναγράφεται στα επίσημα έγγραφα ή βιβλία του σχολείου ότι ακολουθούν άλλο δόγμα ή θρησκεία πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό Μητρώου ή Δημοτολογίου, στο οποίο να αναφέρεται ότι ακολουθούν το συγκεκριμένο δόγμα
  8. Οι παραπάνω μαθητές, εφόσον προσέρχονται στο σχολείο πριν γίνει η πρωινή προσευχή, παρευρίσκονται με το τμήμα που ανήκουν στο χώρο της συγκέντρωσης χωρίς να συμμετέχουν στην προσευχή, τηρώντας απόλυτη ησυχία, σεβόμενοι τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους που προσεύχονται
11.  
    Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου : Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές που δεν έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και είναι Έλληνες υπήκοοι. Στη διαδικασία επιλογής μπορούν να πάρουν μέρος και μαθητές ελληνικής καταγωγής με ξένη υπηκοότητα, εφόσον και οι γονείς τους το επιθυμούν και δεν έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
  1. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, ο ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
  2. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους.
  3. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση.
  4. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
  5. Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ’ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
  6. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.
  7. Με τον τρόπο που περιγράφεται στα προηγούμενα εδάφια, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδ. έτους.
  8. Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται κατά τμήμα και η τήρηση των αναφερομένων στα παραπάνω εδάφια α, β, γ είναι υποχρεωτική.
  9. Η επιλογή γίνεται από το διευθυντή του σχολείου ενώπιον του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό, στο οποίο αναφέρεται η όλη διαδικασία, καθώς και τα ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος στην κλήρωση.
  10. Στη διαδικασία επιλογής δεν παίρνουν μέρος οι μαθητές που προέρχονται από μετεγγραφή και πήραν τίτλο προόδου Ε΄ τάξης από άλλο σχολείο
  11. Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών στην ΣΤ’ τάξη (μικρότερο από το σύνολο των παραπάνω θέσεων), οι θέσεις συμπληρώνονται με μαθητές της Ε΄ και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί, με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα σειρά (πρώτα της Δ΄ τάξης κλπ.).
  12. Στην περίπτωση αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα Α στους μέσους όρους των μαθημάτων.
  13. Αν υπάρχουν περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο αριθμό Α στους μέσους όρους των μαθημάτων, γίνεται κλήρωση.
12.  
    Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου
  1. Από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου γίνονται οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες και ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, σε επίπεδο σχολείου ώστε στις 11 του ίδιου μήνα να αρχίζει απρόσκοπτα η διδασκαλία των μαθημάτων, όπως :
  2. (1) Σεμινάρια - συσκέψεις με το Σχολικό Σύμβουλο (2) Συνεδριάσεις του διδακτικού προσωπικού για τη σύνταξη του προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και του ωρολογίου προγράμματος, την κατανομή τάξεων όπου αυτή δεν έχει γίνει από τον Ιούνιο, την ανάθεση αρμοδιοτήτων κλπ.
  3. (3) Συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες (τοπική αυτοδιοίκηση, σχολικό συμβούλιο, σχολική επιτροπή, δημοτική επιτροπή παιδείας κ.α.) για την πραγματοποίηση πιθανών επισκευών, αποκατάσταση ζημιών και γενικά την αντιμετώπιση διδακτηριακών και άλλων προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου.
  4. (4) Ρύθμιση εκκρεμών θεμάτων εγγραφών - μετεγγραφών, παραλαβή βιβλίων (5) Οποιαδήποτε προπαρασκευαστική εργασία.
  5. Από 16 μέχρι 21 Ιουνίου πραγματοποιούνται :
  6. (1) Συσκέψεις και σεμινάρια με το Σχολικό Σύμβουλο (2) Συσκέψεις του διδακτικού προσωπικού, κατά τις οποίες γίνεται ο απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου και καταγράφονται προτάσεις για τη βελτίωσή του για το επόμενο έτος.
  7. (3) Κατανομή τάξεων για το επόμενο σχολ. έτος στα σχολεία στα οποία δεν θα υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.
  8. (4) Ρύθμιση θεμάτων εγγραφών - μετεγγραφών, χορήγησης τίτλων, εξετάσεων (5) Σύνταξη και υποβολή εντύπων (6) Παραλαβή βιβλίων (7) Οποιαδήποτε εργασία που αναφέρεται στο επόμενο διδακτικό έτος και διευκολύνει τη λειτουργία του σχολείου.
  9. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους είναι δυνατό να γίνονται συσκέψεις του συλλόγου διδασκόντων, οι οποίες αφορούν θέματα αγωγής, την πορεία εφαρμογής του εκπ/κού σχεδιασμού και τον απολογισμό του εκπαιδευτικού έργου, πέραν αυτών που προβλέπονται από το άρθρο 11 και την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου αυτού του Π.Δ. Ά ρ θ ρ ο 14 Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο.
  • Τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 4 του Ν.1566/85 (Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και άλλες διατάξεις, ΦΕΚ 167/85 τ.Α΄ )
  • Τις διατάξεις του άρθρου 29 Α΄ του Ν. 1558/1985 ( ΦΕΚ 137 Α΄), στο οποίο προστέθηκε το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154 Α΄) και οι διατάξεις του άρ. 1 παρ. 2 α του Ν.2469/97 (ΦΕΚ 38 Α΄)
  • Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος προεδρικού Διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού
  • Τη με αριθμό 6/1995 γνωμοδότηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
  • Τη με αριθμό 232/1998 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Ημερομηνία Τίτλος ΦΕΚ
1998-07-13 Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών Σχολείων.
Τροποποίηση Τύπος
A/1998/161
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία
ΑΠΟΦΑΣΗ 1995/7/351/Γ1/1027 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1995/7_351_Γ1_1027 1995
ΝΟΜΟΣ 1985/1558 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1558 1985
ΝΟΜΟΣ 1985/1566 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1985/1566 1985
Ρύθμιση του θεσμού των Επιμελητηρίων, τροποποίηση των διατάξεων του V.-1712/1987 για τον εκσυγχρονισμό των επαγγελματικών οργανώσεων των εμπόρων, βιοτεχνών και λοιπών επαγγελματιών και άλλες διατάξεις. 1992/2081 1992
Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις. 1997/2469 1997
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1970/762 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1970/762 1970
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1973/79 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1973/79 1973
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1978/155 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1978/155 1978
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1978/297 (ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ) 1978/297 1978
Τίτλος Κωδικός Ημερομηνία
Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), αλλαγή σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις. 2014/4238 2014